31
01
08

Adkontekst – polski system reklamy kontekstowej

Dziś będzie o Adkontekście. Jest to polski system reklamy kontekstowej, firmowany przez Wirtualną Polskę i Netsprint.

Nie będę dziś pisać o tym, czy warto do tego systemu się zapisać i ile można zarobić. Dziś będzie przegląd regulaminu i funkcji tego systemu.

Zacznijmy od regulaminu.

Aby móc założyć konto w Adkontekście można być przedsiębiorcą albo tylko osobą fizyczną. Nie ma więc wymogu prowadzenia działalności gospodarczej.
Trzeba mieć prawa autorskie i inne prawa do witryny, w której będą umieszczone reklamy, oraz do treści, znajdujących się na tej witrynie. Czyżby zamykało to drogę do uczestnictwa np. w RSS-owych autoblogach? Raczej tak…
Witryna nie może zawierać treści wulgarnych, erotycznych, szerzących nienawiść i innych naruszających poczucie dobrego smaku.
Na stronach (podstronach) wolno emitować nie więcej niż 4 jednostki reklamowe. Jednocześnie, nie można emitować więcej niż 10 reklam w sumie, zatem 4 jednostki po 4 reklamy w każdej jednostce będą już naruszeniem regulaminu.
Nie można namawiać do klikania, klikać własnoręcznie. Takie kliknięcia administracja ocenia jako nieprawidłowe, za nie nie należy się wynagrodzenie.

W kwestii przeglądu regulaminu to byłoby na tyle.

Teraz kilka słów odnośnie funkcji.

System to przede wszystkim reklama kontekstowa umieszczana w boksach wewnątrz witryny oraz reklama w wynikach wyszukiwania. Wyniki wyszukiwania prezentowane są w obrębie witryny (tzn. gość szukając czegoś, nawet w zasobach internetu, nie opuszcza Twojego bloga). Za kliknięcia w boksy reklamowe dostajemy wynagrodzenie.

Warto wspomnieć o tym, co w mojej opinii jest najmocniejszą stroną Adkontekstu. Mam na myśli olbrzymią liczbę opcji definiujących wygląd boksów. Można zrobić z nimi naprawdę wszystko, co tylko przyjdzie nam do głowy. Znacznie, znacznie więcej, niż w przypadku AdSense. Można między innymi:

  • wybrać ilość reklam, która będzie wyświetlała się w jednostce, wraz z ich ustawieniem (ile w kolumnie, ile w rzędzie),
  • określić z dokładnością do jednego piksela wymiary jednostki,
  • włączyć lub wyłączyć wyświetlanie adresu WWW reklamodawcy (przyda się pewnie do osłabiania syndromu psa ogrodnika),
  • włączyć lub wyłączyć wyświetlanie ramek pomiędzy poszczególnymi reklamami w jednostce,
  • ustalić szerokość odstępów między poszczególnymi reklamami.

Te wszystkie opcje pozwalają naprawdę skutecznie dopasować reklamę do prawie każdej strony. Możliwość ustalenia położenia reklam w jednostce (ile w kolumnie / rzędzie) umożliwia upodobnienie jednostki do zwykłej treści strony (np. do tabelki czy listy definicyjnej)
Poniżej kilka zdjęć panelu użytkownika Adkontekstu.

AdKontekst - generowanie palety

To jest panel generowania schematów kolorystycznych reklam. Można wybrać nawet kolor etykietki „Adkontekst” doklejanej do każdej reklamy. 🙂

AdKontekst - generowanie kanałów
Tu pole do tworzenia kanałów. Aby reklamy mogły się wyświetlać (być dopasowywane tematycznie), trzeba do kanału dodać przynajmniej jedną kategorię tematyczną. Oznacza to, że kanał nie służy tylko do śledzenia skuteczności jednostek (jak w AdSense) ale też do określania ich tematyki.

AdKontekst - generowanie kodu jednostki reklamowej

A tu to, co nas najbardziej ciekawi, czyli narzędzie do generowania kodu jednostek. Widać tu dobrze, ile różnych parametrów można sobie poustawiać…

Adkontekst może się okazać ciekawą alternatywą dla Google AdSense. O tym, jak wygląda porównanie zarobków z obydwu tych serwisów, napiszę wkrótce.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,
Wpisy powiązane tematycznie:

30 komentarzy do artykułu “Adkontekst – polski system reklamy kontekstowej”

  1. Niestety, ale w AdKontekst zarabiam mniej niż w Google AdSense. Z drugiej strony często się słyszy, że Google niesłusznie blokuje uczciwym ludziom konta, więc chyba dobrze, że jest jakaś alternatywa

  2. Chcialbym zwrocic uwage, ze nazwa programu to Adkontekst – przez „male k”. Niestety w wielu miejscach jest jeszcze ten blad…

  3. Rzeczywiście, dzięki za zwrócenie uwagi!

  4. Czy w AdKontekscie nadal dziala funkcja pobierajaca tresc strony przy kazdym wyswietleniu boksu reklamowego? Idea sama w sobie jest dobra, bo pozwala zachowac kontekstowac na stronach informacyjnych, gdzie czesto zmienia sie tresc / dochodza nowe podstrony. Ale ciekawi mnie na ile sprawnie/szybko to dziala.

  5. Radzę dac sobie spókoj z adsense, moje konto zostalo zablokowane po osiagnieciu 95$. Wszystko bylo zgodnie z regulaminem strona wysoko wypozycjonowana 95$ zostalo “uzbierane” po 3 miesiącach, przeszedłem nawet rejestracje konta (list z kodem potwierdzający adres zamieszkania po przekroczeniu 50$) i nagle na poziomie 95$ czyli 5$ przed progiem wypłaty dziwnym zbiegiem okoliczności moje konto zaczęlo im przeszkadzac W zasadzie jestem zły tylko na siebie że traciłem czas na adsense, tym bardziej że na samym początku moje podejrzenia wzbudził fakt, że nie trzeba było podpisywać zadnej umowy. I stało się nie ma umowy i wyrzucają Ciebie jak śmiecia…
    Pozdrawiam wszystkich i życzę więcej szczęścia z AdKontekst

  6. @tomy – w regulaminie AdSense napisane jest, że Google ma prawo w dowolnym momencie z dowolnej przyczyny rozwiązać umowę. Tak, rzeczywiście nie mamy żadnych praw w tym systemie…

  7. Chyba się skuszę.

    Na AdSense niestety dostałem bana (za co, Panowie?), więc musiałem znaleźć alternatywę. Przypomniałem sobie o twoim blogu, chwila szperania i jest 🙂

    Korzystam z LinkLift, jednak te 8zł/miesiąc to jak dla mnie ciut za mało i mógłbym trochę dorobić, a skoro nie na AdSense, to na Adkontekst.

  8. Czołem Wszystkim!

    Krzysiek, trzeba chłopakom z Adkontekst oddać, że na ich Adkontekst Intertext da się fajnie zarobić. Plus dodatkowy jest taki, ze ta forma wykorzystuje powierzchnię moich artykułów. Nie muszę więc zastanawiać się, czy ograniczyć Adsensa, Ceneo czy innego dostawcę, bo wklejam po prostu dodatkowy skrypt.

    CTRy mam różne w zależności od dnia – nawet do 4% z tej formy (!), średnio prawie 1,5%.

    Testowałeś u siebie tą formę? Mój ruch jest nieporównywalnie mniejszy od Twojego na serwisie, więc ciekaw jestem jak on sięsprawdza na naprawdę poczytnym blogu jak Twoje.

    Pozdrawiam!

  9. @aktywny11: zmartwię Cię — jak masz Intertext na stronie, ryzykujesz naruszanie zasad AdSense. Bo wyskakujące dymki Intertextu mogą przesłaniać jednostki AdSense, a to jest zabronione w regulaminie AdSense…

    Testowałem, ale właśnie dlatego ją wyrzuciłem.

  10. Hej,

    no co Ty??!! Już ja to widzę, jak wywalają za to samo serwisy np Inforu z Adsensa. Poza tym te dymki pojawiają się dopiero wówczas, jak internauta najedzie mychą na takie podkreślenie w tekście. jak się zjedzie kursorem ze słowa to reklama natychmiast znika. Więc wg mnie nie ma mowy o zasłanianiu.

    Mozesz mi zacytować ten fragment?

    No i nic nie napisałeś o wynikach. jak długo testowałeś tą formę u siebie?

  11. @aktywny11: wiesz, ja nikomu nie bronię wstawiać jednocześnie AdSense i Intertextu na jednej podstronie, ale nie mogę tego też uczciwie polecać. Może nie wynika to wprost z regulaminu, ale uważam, że dla niedużego wzrostu dochodów nie warto ryzykować zwisu konta AdSense.

    https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=48182 , czyli zasady programu AdSense, w sekcji Miejsce docelowe reklamy, stanowią między innymi, że:

    reklamy (…)nie mogą być zasłonięte innymi elementami strony.

    Dodatkowo, ryzyko zasłonięcia ich dymkami Intertextu oprócz naruszania tego zapisu powoduje również ryzyko nieprawidłowych kliknięć. Ktoś może przypadkiem kliknąć w AdSense zamiast w dymek…

  12. No i żadne inne reklamy nie są w tym przypadku zasłonięte na stałe.

    To tak samo, jakby Google karał za to, ze jakaś sieć reklamowa emituje reklamę na moim serwisie na layerze – wiesz o czym mówię, taki, co to go ciężko zamknąć krzyżykiem, bo nie możesz za nim nadążyć.

    A tutaj mechanizm jest przejrzysty: najeżdżasz na słowo – pokazuje się reklama, zjeżdżasz – reklama znika. A reklama najczęściej pokazuje się wewnątrz tekstu, a nie na zewnątrz (boczne szpalty), gdzie powklejane są reklamy.

  13. @aktywny11: zrobisz, jak zechcesz. 🙂 Ja osobiście zarabiam na AdSense zbyt dużo, żebym mógł ryzykować zwis konta dla tak niewielkiego wzrostu zarobków. 🙂

  14. Cześć Wszystkim! Ciekawy wątek się wywiązał na blogu Krzysztofa, dlatego postanowiłem zabrać głos w dyskusji 🙂

    @aktywny11: dzięki za miłe słowa, cieszymy się, ze produkt się u Ciebie sprawdził. Zachęcam wszystkich do przeprowadzenia 2 tygodniowego testu, który nic nie kosztuje, a pozwoli sprawdzić jego skuteczność.

    @Krzysztof Lis: tak długo jak pracuję w NetSprint i tak długo jak funkcjonuje Intertext nie mieliśmy ani jednego przypadku, w którym któryś z naszych Partnerów miał kłopoty z tego powodu w AdSense. Dmuchasz Krzysztof na lodowato zimne 😉 A moze masz w swojej stajni jakiś serwis, na którym mógłbyś przeprowadzić test – IMHO czytelnicy Twojego bloga chętnie usłyszą Twoją opinię.

    Pozdrawiam serdecznie, Łukasz

  15. @Łukasz: na pewno mógłbym przeprowadzić taki test, co najmniej na kilku witrynach, ale zwyczajnie nie chce mi się za to zabrać… Nie bardzo wiem, jak z pomocą WordPressa i posiadanych przeze mnie wtyczek wyświetlać na przemian AdSense i Adkontekst, żeby zrobić porządny test równoległy.

  16. Acha, chyba łapię – chcesz emitować na przemian raz boksy Adsense a raz nasz Intertext. Na stronie znajduje się informacja jak wklejać skrypty naprzemienne: http://www.sitetoolcenter.com/google-adsense-optimization/ab-testing.php

    Natomiast na naszym blogu znajdziesz informacje jak wklejać Intertext bez konieczności tagowania treści: http://optymalizuj.adkontekst.pl/2009/10/23/adkontekst-intertext-na-blogach/

  17. @Łukasz: jeśli mam wywalać AdSense, to wstawiłbym zamiast niego zwykły boks Adkontekstu plus Intertext. Jak szaleć to szaleć.

    W tej chwili mój problem polega na tym, że:
    * reklamy na początku wpisu mam zaszyte w szablonie,
    * reklamy w treści wpisów obsługiwane są przez wtyczkę.

    Chciałbym obie te jednostki AdSense zastąpić jednostkami Adkontekstu. Nie wiem, czy uda mi się znaleźć wtyczkę do WordPressa, która będzie potrafiła sama mieszać reklamy — jeśli tak, to pozamiatane. Jeśli nie, raczej ugrzęznę w kodowaniu tego własnoręcznie w PHP. Bo JavaScript wtedy raczej mi tego nie ogarnie… 🙁

  18. […] Adkontekst (reklama kontekstowa) – 0,80 PLN. Pojawia się tu po długiej nieobecności, bo wstawiłem na DZB spory boks w miejsce AdTaily. […]

  19. […] Adkontekst (reklama kontekstowa) – 2,60 PLN. +23%. […]

  20. To chyba taka obsesja blogger zarabiających na AdSense. Starają się za wszelką cene dywersyfikować źródła dochodu. AdKontekst wydaje się być ciekawą alternatywą, ale zarobki z tego co sam mówiłeś Krzyśku są jakieś 30% niższe.

  21. […] Adkontekst (reklama kontekstowa) – 4,72 PLN. +81%. […]

  22. […] Adkontekst (reklama kontekstowa) – 6,76 PLN. +43%. […]

  23. Dzięki za informacje. Też jestem użytkownikiem Adkontekst bo niestety Adsense odrzuciło mi stronę (nie obsługują już stron o zarabianiu itp)

  24. Spróbuje tego AdKontekst, zobaczymy jak się sprawdzi 😉

  25. Witam.
    Widzę, że Adsense nie tylko mi zawiesiło konto. Najpierw myślałem, że jakiś znajomy zrobił mi „niedźwiedzią przysługę” i właśnie za to dostałem klapsa, ale teraz widzę, że przyczyna może być inna. Czekałem już na przelew za zweryfikowane kliknięcia, a tu ZONK! Konto zablokowane i zero kasy.

  26. Zastanawiałem się nad testami ich systemu, problem w tym, właściwie po co to robić, skoro stawki są realnie niższe o jakieś 20-30% ? Waste of time

  27. Co do AdKontekst – jakie obecnie w 2013 roku są stawki za kliknięcie ?
    Jakie programy oferuje AdKontekst – zależy mi na reklamie graficznej, szczególnie gier MMO, a słyszałem, że z tym u nich słabo ?

    Pozdrawiam

  28. @Mateusz: nie mam stron na ten temat, więc Ci nie pomogę.

  29. Mi się wydaje że sama sieć jest ok, tylko że bardzo małe procenty udziałów mają wydawcy. Znacznie mniejsze niż a GA. Przez co wydawcy też mniej zarabiają a reklamy dla dawców i tak są drogowe.

  30. @Seloena: „reklamy dla dawców i tak są drogowe” — co masz na myśli?

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.