23
10
12

Content Stream – jak działa, czy warto emitować, ile da się zarobić?

Brakuje Ci ciekawych treści na blogu? Szukasz dodatkowych zysków, które nie będą związane z emisją kolejnej reklamy? Odpowiedzią na takie potrzeby może okazać się Content Stream. Wdrażać, czy nie? – na to pytanie będziecie musieli odpowiedzieć sobie  sami. Poniżej przedstawiam wpis przygotowany przez zespół Content Stream, który pomoże Ci podjąć decyzję. Zapraszam. 

Wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, rozszerzamy ofertę o nowe formy boksów, wreszcie zwiększamy stawki za kliknięcia. Uznaliśmy, że to dobra okazja, by nieco szerzej napisać o zmianach w naszej sieci, a tym którzy z Content Stream się jeszcze nie spotkali opisać, jak działa.

Wielu Wydawców „wrzuca” Content Stream do jednego worka z innymi sieciami reklamy kontekstowej. Trudno jednak porównywać go do Adkontekst, czy Adsense, bo w boksach zamiast reklam pojawiają się „zajawki artykułów” (tytuł i link do artykułu). To olbrzymi wyróżnik sieci, który sprawia, że główną zaletą Content Stream, obok dodatkowych zysków z tytułu jego emisji , jest możliwość szybkiego i automatycznego uzupełnienia treści strony internetowej lub bloga o własne centrum newsów. Wiadomości emitowane w boksie dopasowują się kontekstowo do treści publikowanych na stronie. Jeśli strona dotyczy motoryzacji, to w boksie emitowane będę „zajawki artykułów” związane właśnie z tą tematyką.

Content Stream na blogu, forum, stronie tematycznej

Widget szczególnie dobrze sprawdza się na witrynach, na których brakuje aktualnych informacji lub kontentu, np. na blogach, czy forach internetowych. To również świetne narzędzie dla serwisów o dużym zasięgu, które nie chcą emitować kolejnych reklam, a wciąż zależy im na zwiększaniu swoich przychodów.

Content Stream może być emitowany na dwa sposoby.

  • Standardowy boks, emitowany przy artykule jako sekcja „Czytaj także” czy „Ciekawe artykuły”

Internauci chętnie klikają w linki i tytuły artykułów w boksach Content Stream, które zamieszczone są przy newsach (wpisach) na podobnej zasadzie jak boksy typu „related content”. Dobór kontekstowy gwarantuje wysoki wskaźnik CTR.

Przykład emisji standardowego boksu Content Stream:

  • Layerowy wysuwany boks, który  pojawia się, gdy internauta skroluje serwis

Layer nie zajmuje miejsca na stronie, emitowany jest na wysuwanej warstwie. Na większości monitorów zapełnia białą przestrzeń pomiędzy szerokością ekranu, a szerokością serwisu.  Ruch wysuwanego boksu skutecznie przykuwa wzrok internauty, który chętnie klika w dobrane do tematyki strony „zajawki artykułów”.

Przykład emisji wysuwanego layera Content Stream:

Ile można zarobić na boksach Content Stream?

Content Stream może być emitowany obok innych sieci kontekstowych i doskonale uzupełnia przychody (dodatkowy zysk) z Adkontekst czy Adsense.

Ile można zarobić na emisji boksów Content Stream ? Oczywiście wiele zależy od ruchu, jaki generuje witryna lub blog, a także od miejsca na serwisie, w których zamieszczone zostały boksy. Optymalne ich wdrożenie gwarantuje klikalność  na poziomie kilkukrotnie wyższym niż w przypadku reklam kontekstowych – CTR nawet 1,5 %. Na jednym przekliku Wydawcy sieci zarabiają od 1,5 grosza do 15 groszy.  Dołącz do Content Stream jako Wydawca

Promocja treści za pomocą Content Stream

Content Stream to także skuteczne narzędzie do promowania własnych treści publikowanych w Internecie – newsów, artykułów eksperckich, opisów lub recenzji produktów, galerii zdjęć, a nawet materiałów wideo. Marketerzy (Dostawcy Treści) , którzy publikują swoje treści w boksach otrzymują wartościowy ruch – zainteresowanego daną tematyką internautę, który chętnie przeklikuje się przez dany serwis.  Dołącz do Content Stream jako Marketer

Jest to szczególnie atrakcyjna forma promocji dla wydawców, którzy zarabiają na emisji reklam Adkontekst. Mogą oni szybko i łatwo przeznaczyć zgromadzone na swoim koncie Adkontekst środki na promocję w Content Stream. Jeśli się na to zdecydują, ich budżet zostanie na starcie automatycznie zwiększony o dodatkowe 40 proc.

Więcej informacji na temat sieci znajdziecie na Blogu Optymalizuj i contentstream.pl

Autor:Krzysztof Lis | Tagi:
Wpisy powiązane tematycznie:

35 komentarzy do artykułu “Content Stream – jak działa, czy warto emitować, ile da się zarobić?”

  1. Myślę, że tego typu reklamy są niedobre, ponieważ wynoszą czytelników poza naszą stronę a przecież chodzi o to, aby oni jak najdłużej zostali u nas. W pogoni za pieniędzmi nie należy korzystać ze wszystkiego co daje zysk. Tym razem lepiej spojrzeć długoterminowo

  2. Po kliknięciu w zajawkę artykułu w boksie otwiera się on w nowym oknie przeglądarki. Wydawca Content Stream czerpie zatem zysk wynikający z kliknięcia, ale nie traci ruchu, bo jego witryna jest wciąż otwarta w przeglądarce danego internauty.

  3. Kliki od półtora grosza do 15 groszy to śmiech na sali.
    Na Adsense bez żadnego wysiłku można mieć kliki (średnio) za 40 groszy, a i CTR 1,5% nie robi żadnego wrażenia.

    Więc niestety – żeby tu cokolwiek zarobić trzeba by mieć stronę o niesamowicie dużym ruchu.

  4. @Łukasz P.
    CS ma przede wszystkim uzupełniać treści na stronie. Przy okazji możesz na tym -dodatkowo- zarobić (obok Adsense lub Adkontekst, a nie zamiast nich).

    Jednym słowem uzupełniasz w automatyczny sposób treści na stronie lub blogu i jednocześnie powiększasz swoje zyski.

    Porównywanie zysków z reklam (Adsesne) i artykułów (Content Stream)… tu wynik będzie oczywisty. Dostawcy Treści/Reklamodawcy płacą więcej za reklamy niż za artykuły.

    Chyba zgodzimy się, że na największe zyski mogą liczyć Ci Blogerzy/Wydawcy, którzy łączą emisję kilku systemów.

  5. moim zdaniem prawda jest taka, że wysyła użytkowników ze swojej strony, dodatkowo wprowadzając ich w błąd ponieważ napisu „sponsorowane” nie widać, ściema

  6. @Miski
    Każdy boks Content Stream można zatytułować (opcja w Panelu Wydawcy), np. Ciekawe artykuły z sieci, Czytaj również, etc. Nagłówki boksów są dobrze widoczne.

    Dodatkowo pod każdym tytułem artykułu w boksie widoczna jest również domena serwisu (adres), z którego dany artykuł pochodzi. Internauta zatem zdaje sobie sprawę z tego, że klika w treść, która pochodzi z innej witryny.

    pozdr.

  7. Czemu rejestracja jako Marketer jest utrudniona? Tzn nie ma żadnego formularza, tylko trzeba kontaktować się z administracją.

  8. witam,

    mam kilka pytań co do tego:
    -czy wspólna emisja reklam Content Stream i AdSense NA PEWNO nie jest sprzeczna z regulaminem google?
    -czy AdSense nie uzna reklam content stream za powielane automatycznie treści z innych stron co = ban na AdSense?

    pozdrawiam

  9. @Marek przyznaje masz racje, ale i tak sama idea mi się nadal nie podoba

  10. @Adam: AdSense może być emitowane na tej samej podstronie, co i inne reklamy kontekstowe, a więc Adkontekst, czy Content Stream też. Istotne jest tylko to, by te reklamy się odróżniały od siebie wizualnie, żeby nikt nie mógł pomylić CS z AS i odwrotnie.

    Nie rozumiem zastrzeżenia odnośnie „powielania treści”, nie znam takich ograniczeń z regulaminu AdSense, które pasowałyby do tej sytuacji.

  11. Wdrożyłem ContentStream na moich blogach. Są to „świeże” strony i ruch nie jest wielki. Mam dziennie około 200 odsłon. 3434 odsłony z CTR wynoszącym 1,1117% pozwoliły mi na zarobienie 91 groszy za 43 kliknięcia. Minusy to kiepskie dopasowanie do tematyki strony, np. w kategorii nowe technologie są wyświetlane linki do stron motoryzacyjnych, mimo, że jest odrębna kategoria motoryzacja. Do tego panel jest jeszcze, mam wrażenie, w powijakach – nie można np. usunąć kategorii, której już nie chcemy. Propozycja supportu – zmienić nazwę na np. ‚nie używane’. Na moje strony muszę jednak poszukać lepszego źródła zarobku.

  12. Co mieć lepiej 2 banery adsensa + cS czy 3 banery adsense .. odpowiedźcie sobie sami… miałem i zarobki są nikłe…. i słaby dobór reklam…
    1.5% w cs to marzenie!!

  13. @Waldek: problem mogą mieć tylko te serwisy, w których 3 bannery AdSense + 3 jednostki linków to za mało. Wtedy każdy inny dostawca reklam się przyda.

  14. @homoklikus

    do każdego Marketera podchodzimy indywidualnie. Zautomatyzowanie rejestracji raczej nie usprawniłoby rozpoczęcia współpracy. Dlatego zachęcamy do kontaktu poprzez maila kontakt(at)contentstream.pl. Sama emisja kampanii jest już w pełni zautomatyzowana.

  15. Tak się zastanawiam…
    Kliki są tanie, od 1.5 grosza do 15. Może bym skorzystał jako reklamodawca ale czy można kierować linki nie do newsa, ale do oferty pracy?

  16. @Gazeciarz
    trudno konkretnie odpowiedzieć na to pytanie nie widząc serwisu. Wyślij proszę zapytanie oraz link do serwisu na nasz adres kontakt(at)contentstream.pl.

  17. Wiem jedno reklam za klika nie wstawię na swoich i klientów stronach. Najgorsze rozwiązanie. Wole wstawić link. Wiem ile będzie się wyświetlał i ile zarobię. Miałem Adsensa, AdTaily i inne badziewia. Szkoda miejsca na stronie

  18. @Robert: pamiętaj o tym, że reklamodawcy myślą dokładnie tak samo jak Ty: „wiem jedno, reklam za wyświetlenie nie zlecę dla swoich stron. Najgorsze rozwiązanie. Wolę uruchomić program partnerski lub płacić za kliknięcia. Wiem ile będę miał sprzedaży albo choćby odwiedzających i ile zarobię.”

    🙂

  19. No niestety CS na jednym z moich blogów nie zdał roli i nie emitował zbyt ciekawych zysków 🙂

  20. A jak wygląda targetowanie tych artykułów: system sam określa co ma wyświetlać, czy można mu wskazać tematykę? Głównie mi chodzi o miasto, np: mogę zaznaczyć, że chce tylko wiadomości i artykuły dotyczące Katowic?

    Interesuje mnie jeszcze jaki jest próg wypłat?

  21. @Marketingowiec
    dobór treści jest zautomatyzowany i może się odbywać na trzy sposoby:
    – dobór kontekstowy – system analizuje treści na witrynie i dobiera kontekstowo artykuły
    – dobór oparty o słowa kluczowe – system dobiera artykuły jedynie w oparciu o słowa wskazane przy edycji boksa w Panelu Wydawcy
    – dobór mieszany – działa jak kombinacja dwóch powyższych.
    Odpowiadając na Twoje pytanie najlepiej zapewne sprawdzi się u Ciebie dobór mieszany, czyli analiza treści na stronie i doopisanie boksa słowami kluczowymi, np. katowice, silesia, etc.

    Próg wypłaty to 100 zł.

  22. Założyłem sobie konto, chciałem przetestować „Layerowy wysuwany boks”, ale nigdzie nie widzę takiej opcji.

  23. @homoklikus
    napisz do nas na kontakt(at)contentstream.pl podając swój login lub serwis, na którym ma być wysuwany Layer. Przygotujemy Ci gotowy do wdrożenia skrypt.
    pozdr.

  24. Jak długo trwa przygotowanie boksu? W adkontekst czekam już drugi dzień.

  25. Trzymamy się zasady, że maksymalnie 1 dzień, ale ostatnio mieliśmy bardzo dużo zgłoszeń… Robimy co możemy, żeby było jak najszybciej 🙂

  26. Wystarczyło opublikować w panelu kod layera i poinformować że w lini „placement:”
    W apostrofach w kleić link do dowolnej kreacji pomijając Intertext 😉

  27. Testowalem to u siebie na blogu i lipa… Zyski nie są zbyt powalające… 🙁

  28. @Marek (Adkontekst i Content Stream)
    Może jestem nadgorliwy, ale wysłałem wczoraj do was maila w sprawie założenia konta reklamodawcy i puki co cisza. Pewnie znowu mój mail wpadł do spamu 😉

  29. Niestety maila nie mamy. Nawet w spamie.. . Jeśli możesz napisz raz jeszcze, np. z innego Twojego adresu mailowego na kontakt(małpa)contentstream.pl

  30. @Marek (Adkontekst i Content Stream)

    Zapomniałem napisać że pisałem przez zakładkę kontakt :/

  31. Bardzo ciekawy mechanizm, niedługo zrobimy test i zobaczymy, czy będzie efekt. Zdaje się, że mam dobrą stronę pod to, także niedługo będzie dane mi to ocenić.

  32. Nie mogę pojąć, że reklama = ciekawa treść. To może być dobra zachęta do umieszczenia Content Stream na stronie, ale nie jestem przekonany, czy zawsze tam będzie ciekawa treść – przecież nikt tego nie może zagwarantować.

  33. […] Podobne wpisy — ja nie używam, bo z przyzwyczajenia używam innych wtyczek, ale także zewnętrznych narzędzi (NextClick, ContentStream), […]

  34. Fajny jako uzupełnienie. Muszę to na żywo przetestować. Mam adres, który powinien się nadawać.

  35. Ja „testuje” od grudnia 2015 roku i na początku cieszyłem się jak dziecko, bo klikalność artykułów sponsorowanych była bardzo duża, ale teraz ostatnim czasem spadła (może przez wakacje?). Średni zarobek z ostatniego miesiąca to 23 zł przy ponad 17 tys. wyświetleń i CTR 1,1%. Dużo? Mało? Przez rok to dodatkowe 280zł. Nie koliguje mi to z niczym, a i widget ładny. Pozdrawiam.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.