Adkontekst – optymalizuj i zwiększaj swoje zyski

Emitujesz na swoim blogu reklamy Adkontekst? A może dopiero zamierzasz przetestować reklamy z tej sieci (nota bene, jest to największa polska sieć tego typu)? Przedstawiam w formie wpisu gościnnego kilka porad przygotowanych przez Adkontekst, które pozwolą Ci „wycisnąć” z reklam tej sieci jeszcze więcej…

Ostatnio rozszerzyliśmy naszą ofertę dla Wydawców o nowy boks – wysuwany boczny layer. Uznaliśmy, że ten wpis będzie dobrą okazją, by napisać nieco więcej o jego możliwościach oraz przedstawić w pigułce kilka porad optymalizacyjnych, które powinny przełożyć się na zwiększenie zysków płynących z emisji reklam Adkontekst na Waszych serwisach.

Wysuwany Layer Adkontekst – gdy brakuje wolnej powierzchni, a chcesz zwiększać zyski

Wysuwany Layer Adkontekst to nowa reklama w formie boksu, która emitowana jest na oddzielnej warstwie. Wysuwa się z lewej lub prawej strony, gdy internauta scrolluje serwis. W większości przypadków wyświetlany jest na wolnej przestrzeni pomiędzy szerokością ekranu, a szerokością serwisu. Z naszych testów wynika, że emisja layera pozwala osiągnąć średnio wyższy CTR niż przy standardowych boksach.

Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się na serwisach, na których brakuje przestrzeni do publikacji reklam przy głównych treściach strony lub gdy są one zajęte przez inne jednostki reklamowe. Layer daje Wydawcy wiele możliwości edycji. Poczynając od rozmiaru i koloru poprzez wybór miejsca, w którym będzie się on wysuwał na serwisie.

Każdy zarejestrowany w Adkontekst Wydawca może zgłosić chęć emisji layera na swoim serwisie pisząc na adres wydawcy(at)adkontekst.pl.

Przykład wdrożenia Wysuwanego Layera Adkontekst:

Wysuwany Layer „dołączył” do oferowanych już Wydawcom Boksów Adkontekst, a także Intertextu. Poniżej przedstawiamy kilka porad optymalizacyjnych dotyczących emisji właśnie tych dwóch form reklamowych.

Boksy Adkontekst – jaki placement, jaki kolor?

Przy emisji boksów powinniście odpowiedzieć sobie na dwa kluczowe pytania: gdzie zamieszczę boks, a także jaka będzie jego kolorystyka i kształt?

Umiejscowienie boksu często wynika z przypadkowych decyzji – „umieściłem reklamę, bo akurat tu była wolna przestrzeń na serwisie”. To błąd, który często skazuje Wydawcę na mniejsze zyski z reklamy kontekstowej. Gdzie zatem warto zamieszczać Boksy Adkontekst?

Na serwisach bogatych w artykuły i obszerne komentarze wysoką skuteczność notują reklamy, które są umieszczone w bezpośrednim otoczeniu tekstu artykułu. Wzrok czytelnika koncentruje się na jego treści, a dość rzadko pada na inne sekcje serwisu, nie wspominając o klikaniu w nie. Warto zatem zamieszczać boksy tuż nad artykułem, pomiędzy akapitami tekstu lub bezpośrednio pod nim. Na forach doskonale sprawdzają się placementy pomiędzy postami, między tytułami wątków lub też boksy, które zamieszczane są w miejscach (zamiast) niektórych wpisów.

Niezmiernie ważną kwestią przy optymalnym wdrożeniu boksów, jest wybór ich kolorystki. Wyróżniamy tu dwie strategie: pełną integrację boksów ze stroną lub wyraźne ich wyróżnienie na witrynie. Pierwsza zakłada, że tytuły reklam powinny mieć kolor taki sam, jak tytuły artykułów lub hiperłączy na stronie, a kolor tła reklam powinien być identyczny z tym na serwisie. Druga zakłada możliwie duże odróżnienie kolorystyczne boksów na tle treści oferowanych przez danego Wydawcę. Zastanawiacie się, jaka taktyka będzie skuteczna na Waszych serwisach i blogach? Przetestujcie jedną i drugą. Po kilku dniach będziecie w stanie określić na podstawie statystyk, który wariant daje Wam wyższe zyski.

Intertext – dodatkowa przestrzeń reklamowa

Na niemal wszystkich serwisach, blogach i forach internetowych dobrze sprawdza się Intertext. Reklama intekstowa to dodatkowa względem boksów powierzchnia emisji, z której chętnie korzysta wielu wydawców Adkontekst. Tu również, co oczywiste, warto zadbać o wysokie wskaźniki CTR i przetestować różną kolorystkę podkreśleń słów. Najczęściej bardzo dobrze sprawdzają się tu takie same kolory, jak w podlinkowaniach słów lub przycisków na danej witrynie. Wydawca może również decydować, ile podkreśleń słów znajdzie się na jednej podstronie jego serwisu. Tu także warto eksperymentować i monitorować, jak zmiana ilości podkreśleń w tekstach wpływa na CTR.

Intertext – przykład emisji:

Więcej porad optymalizacyjnych dotyczących Adkontekst znajdziecie na blogu optymalizuj.adkontekst.pl

Jeśli nie emitujecie jeszcze reklam Adkontekst zarejestrujcie się na stronie adkontekst.pl

Wpis został przygotowany przez zespół Wydawców Adkontekst 

20 komentarzy do “Adkontekst – optymalizuj i zwiększaj swoje zyski”

  1. Osobiście drażni mnie intertekst. Zwłaszcza jak czytam artykuł i przypadkowo nasunę kursor myszki. Czas do zniknięcia boxa jest za długi.

  2. @IGNS: czy co można połączyć z AdSense? Adkontekst jako taki? Owszem, można. Zastrzeżenie, o którym pisze Magda, już jest nieaktualne — choć tak było rzeczywiście jeszcze jakiś czas temu. Teraz można wstawiać reklamy kontekstowe od różnych dostawców na jedną podstronę razem z AdSense, muszą się tylko wizualnie różnić.

  3. Oo, AdSense zmienił swoją politykę w tej sprawie? W takim razie przepraszam, rzeczywiście mam nieaktualne informacje. Przepraszam za wprowadzenie w błąd 🙂

  4. Wydawcy, którzy testowali wysuwany layer uzyskiwali od 50 do 100 proc. wyższy CTR niż przy standardowych boksach.

    Oczywiście przy wdrożeniach warto testować różne placementy, rozmiary boksów, ich kolorystykę, etc. Podobnie jest w przypadku layera – czym wyżej na serwisie (przy scrollowaniu strony) będzie się wysuwał, czy bardziej będzie najeżdżał na inne treści, czym będzie większy, tym CTR powinien być wyższy.

    Emisję wysuwanego layera proponujemy Wydawcom nie „zamiast” lecz „obok” standardowych boksów Adkontekst. To zupełnie nowe rozwiązanie, które po wdrożeniu dla właściciela serwisu oznacza dodatkowe zyski.

    O średnich CTR-ach dla standardowych boksów nie będę pisał, ponieważ są one bardzo zróżnicowane. Niektórzy Wydawcy mają je na poziomie 0,05 proc. , inni osiągają 0,5 proc. Wszystko zależy od wdrożenia.

    Jeśli zależy Ci na podniesieniu CTR-ów Twoich boksów Adkontekst zapraszamy do lektury naszych wpisów na blogu Optymalizuj Adkontekst (link w tekście)

  5. @Marcin Kosedowski
    jak wprowadzisz na swoim blogu podziel się statystykami. Jakoś nie ufam danym dostarczanym przez sprzedawców.
    Jak to powiedział pewien Pan : ufam tylko tym statystykom, które sam sfałszowałem .

  6. Poprzedni post był za mało ironiczny?

    To jaśniej: nie zmarnowałbym miejsca na reklamę z CTR-em 0,075%.

    Wprowadziłem u siebie coś podobnego, banner umieszczony na stałe w prawym dolnym rogu strony (zostaje tam zawsze mimo przewijania). CTR to 1-4%-2,6% w zależności od bannera jaki się tam wstawi.

  7. Testowałem kiedyś Adkontekst na jednej ze stron zamiast Adsense, bardzo słabo to wyglądało, zbyt mała ilość reklamodawców i często reklamy nie były skorelowane z treścią strony, przez co CTR był dużo niższy niż z adsense

  8. Testuje od niedawna Adkontekst i niestety bardzo wolno się ładuje.
    Strona wczytuje się błyskawicznie a na reklamę trzeba czekać ze 3 sekundy. Do tej pory użytkownik zdąży już scrolem przejść do tekstu niżej i ctr mam 0.00

  9. Jak długo trzeba czekać na odpowiedź od was? Zadałem pytanie w niedzielę wieczorem i do tej pory cisza. Pytanie było natury technicznej…

  10. Panowie z Adkontekst nie da się z Wami skontaktować przez mail podany na stronie.

    Hi. This is the qmail-send program at home.pl.
    I’m afraid I wasn’t able to deliver your message to the following addresses.
    This is a permanent error; I’ve given up. Sorry it didn’t work out.

    Mam problem z intertekst i nie wiem jak się z Wami skontaktować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *