17
12
07

SmartContext – reklama kontekstowa w linkach i boksach

Dziś Darek z linkpraca.pl napisał o SmartContext, ciekawym systemie reklamy kontekstowej. Testuję go od 10. listopada i chyba nadszedł dobry moment, by coś na ten temat napisać. Darek prosił o wpisywanie opinii w komentarzach, ja podzielę się moimi spostrzeżeniami tutaj a potem wyślę trackback. Wspominam o tym z racji artykułu o trackbackach, który opublikowałem tu niedawno.

SmartContext stworzony został przez Interię i ARBOmedia. Jest ciekawy, bo oprócz zwykłych boksów reklamowych można na stronie umieszczać reklamowe… linki.

Nie jest to system w stylu LinkLift, te linki w tekście umieszczają się automatycznie. Reklamodawca określa słowa, które mają stać się linkami. Jeśli w tekście znajdą się takie słowa, zamieniają się w link z podwójnym podkreśleniem. Czytelnik po najechaniu na taki link widzi reklamę, w którą może kliknąć. Kliknąć może też w sam link. Za każde takie kliknięcie dostajemy punkty. Jak to wygląda, można zobaczyć na przykład w mojej recenzji Nokii 6288. 😉

Punkty przelicza się na złotówki według przelicznika 1:1. W praktyce wygląda to nieco gorzej, bo reklamodawców w systemie jest mało. Pojawiają się więc też reklamy samego systemu, oczywiście niepłatne. Przeczytałem o tym tutaj, bo na wysłany do supportu tydzień temu list z pytaniami nie doczekałem się odpowiedzi.

Po zapisaniu się do systemu, reklamy zainstalowałem na moim ulubionym blogu. Na tym, który zarabia mi najwięcej i najlepiej w przeliczeniu na 1 000 odsłon. Oprócz SmartContextu jest tam oczywiście AdSense i gdzieniegdzie linki partnerskie do jednej z internetowych księgarni. Od początku tego miesiąca zarobiłem tam ok. 14 PLN, ponad 27 punktów, przy CTR rzędu 1% (liczba kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń linka, CTR odnoszony do liczby najechań na link czyli do liczby pojawień się reklam jest dwa razy większy). Jednocześnie nie zauważyłem pogorszenia się CTR w AdSense, czego można byłoby się obawiać.

Takie reklamowe linki, moim zdaniem, mają same zalety:

  • nie są inwazyjne,
  • wyraźnie odznaczają się od pozostałych linków w serwisie tym podwójnym podkreśleniem,
  • nikt nam nie urwie głowy za umieszczanie płatnych linków pozycjonujących, bo przecież one nie temu służą,
  • można je wykorzystywać jako uzupełnienie innych systemów reklamy,
  • instalacja tego systemu na stronie sprowadza się do wklejenia odpowiedniego kodu przed </body>.

Podoba mi się też pomysł wykorzystania tego systemu od drugiej strony, tzn. emitowania moich reklam w tej sieci. Skoro jest tam jeszcze dużo miejsca to i stawki nie powinny być wysokie, prawda? 🙂

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,
Wpisy powiązane tematycznie:

20 komentarzy do artykułu “SmartContext – reklama kontekstowa w linkach i boksach”

  1. Chlopie o czym ty piszesz, ten system jest stary jak swiat… maja problem z wydolnoscia skryptu, dlatego malo kto to stosuje. Do kontery im jeszcze daleko 😉

  2. A gdzie ja napisałem, że jest nowy? 😉

  3. Dopiero teraz o tym piszesz mistrzu 😉 ot co.

  4. No to się zdecyduj. Albo krytykujesz to CO piszę, albo to KIEDY piszę.

  5. „Jeśli w tekście znajdą się takie słowa, zamieniają się w link z podwójnym podkreśleniem” – a co jesli to slowo juz jest linkiem?

  6. Zakładam, że wtedy nie stanie się linkiem reklamowym. 🙂

  7. Ale pewności nie masz? 🙂

    A co do nieinwazyjnosci boksu reklamowego pojawiajacego sie po najechaniu kursorem na link reklamowy to sie nie zgodze – drazni to troche (choc zapewne skutecznosc jest), a i tak jest czesciowo zakrywane przez tooltip z adresem strony docelowej 😉

  8. Co do reklam kontekstowych to wolę AdBrite i Kontera – chociaż Kontera kiepsko płaci i SmartContext zresztą też.

  9. @Wilk – jasne, że nie mam pewności. 🙂 W kwestii nieinwazyjności chodziło mi o porównanie ilości miejsca na stronie zajętego polami reklamowymi / bannerami. Nie o uciążliwość…

  10. Czy SC uznaje poleconych?

  11. Nic na ten temat nie piszą, więc można spokojnie założyć, że tu nie ma drugiego poziomu.

  12. Na mojej stronie mam problem z wyświetlaniem reklam SC. Są one wielkie wręcz olbrzymie. Obecnie remontuje strone i chciałabym się jak najszybciej pozbyć tego problemu.

  13. czy wam tez jak wchodzicie na strone smartcontext wyswietlają sie kampanie abromedia zamiast normalnej strony ? trochę mnie to drażni 😐 wczoraj jakiś dzien zbliżenia dzisiaj fresh idea 😐

  14. Moim zdaniem system tej reklamy kontekstowej jest jakiś niedopracowany.Do adsense nie ma co porównywać, jednak linki w treści wydają mi się bardzo skuteczne.Ja sam kliknąłem w linki z czystej ciekawości, dlatego sam skorzystam z tej reklamy kontekstowej.

  15. @jazz – ależ oczywiście że system jest niedopracaoany
    zostaje nam tylko żałować

  16. Mam 69 klików , 4 punkty z kawałkiem i 39 GROSZY !!O co tu chodzi?

  17. Czyli mówicie, że nie warto próbować? Jakiś czas już się przymierzałem do przetestowania, ale widzę, że to raczej nie ma sensu.

  18. @Adaś: jeśli ma to być jedyne źródło pieniędzy, lepiej zainstaluj AdSense. Ale obok AdSense może sobie spokojnie funkcjonować. 🙂

  19. No to próbnie zainstalowałem na jednym blogu, zobaczymy jak będzie. W sumie to zawsze mi brakowało w adsense właśnie stricte linków. Bo im zależy żeby użytkownik wiedział, że to jest reklama, a jednostka linku to taki sobie produkt. Co innego jakby te linki do razu przenosiły na stronę reklamodawcy i zarabiały.

  20. lepsze adsens ale nie szkodzi aby było to i to 🙂

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.