18
08
08

Wyniki testu równoległego w przykładzie

Pisałem tu niejeden raz, że nie ma w AdSense rozwiązań uniwersalnych. Dobre pomysły znalezione w internecie można śmiało wdrażać, ale warto je najpierw przetestować. I nawet gdy wydaje się, że znaleźliśmy rozwiązanie idealne, i tak warto czasem coś w nim zmienić. I przetestować oryginalne i zmienione jednostki za pomocą testu równoległego.

Przykład case study takiego testu znalazłem na blogu Darrena Rowse’a ProBlogger.net.

To studium przypadku jest ciekawe z kilku przyczyn, bo pokazuje:

  • że należy dążyć do maksymalizacji eCPM, czyli efektywnego zarobku na 1 000 wyświetleń a nie do zwiększania CTR, czyli klikalności w reklamy,
  • że prosta zmiana położenia reklamy może zwiększyć zarobki niemal trzykrotnie,
  • że reklamy tekstowe są bardziej zyskowne, niż reklamy obrazkowe.

Przede wszystkim taki test jest dowodem na to, że testy równoległe i kanały spersonalizowane są najlepszym przyjacielem wydawcy AdSense. W końcu na całej stronie właściciel zaczął zarabiać niemal dwukrotnie więcej, niż przed optymalizacją!

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,



Wpisy powiązane tematycznie:

4 komentarze do artykułu “Wyniki testu równoległego w przykładzie”

  1. Można dostrzec pewne schematy co do rozmieszczenia reklam na stronach o charakterystycznym układzie np. typowym blogowym. Aczkolwiek jedna rzecz wpływająca na CTR utrudnia testy – klikalność zależy w dużym stopniu od rodzaju reklam jakie się wyświetlają a tego nie sprawdzimy, więc można łatwo wyciągnąć niekorzystne wnioski. Chyba, że test trwa kilka miesięcy.

  2. Od kilku dni mam problemy z wejściem na Twojego bloga 😉 Wyskakują jakieś błędy, albo wczytuje się bardzo długo. Ciekawe czy mój przypadek jest odosobniony?

  3. @Adam: testy równoległe teoretycznie pozwalają wyeliminować przynajmniej lub minimalizować ryzyko, o którym wspomniałeś. To dlatego, że równolegle testujesz obie wersje. Jeśli któryś reklamodawca się wycofa, nie będzie jego reklamy ani w wersji A ani w wersji B. Jedyna różnica jest wtedy, gdy doskonale dopasowana reklama jest wyświetlana tylko w wersji A, bo tam jest więcej slotów w boksach reklamowych. No ale przecież właśnie takie rzeczy trzeba sprawdzać, po to prowadzimy takie testy. 🙂

    @Cheed: błąd 500 to podstawowa bolączka tego bloga. Nie wiem czemu się pojawia. Pojawia się i znika, co nie przeszkadza np. w publikacji komentarzy. Odświeżenie pomaga. Przedwczoraj i wczoraj do tego był błąd 403, który powstał przy robieniu backupu przez firmę hostingową. Hosting jest darmowy, więc na 500-tkę nie chce mi się narzekać. 😉

  4. Też dosyć często mam problem z wejściem, a jakiego darmowego hostingu używasz?
    Jedyny jaki znałem z możliwością podpinania domen to był ten zagraniczny 000webhost czy coś tam takiego.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.