19
04
07

Testy równoległe jednostek

Jeśli zamierzasz wprowadzać jakiekolwiek zmiany w ustawieniu i kolorystyce reklam AdSense, warto przeprowadzić najpierw test równoległy starych i nowych ustawień, żeby sprawdzić, które są lepsze. W końcu nikt z nas nie lubi zmniejszać swoich zarobków, prawda? 🙂

Opiszę tu zasadę testowania równoległego i jeden z najprostszych sposobów na przeprowadzenie takiego testu.

Test równoległy polega na przygotowaniu dwóch ustawień reklamy i emitowaniu ich na stronę na zmianę. Test taki pozwala na ocenę, które ustawienia są lepsze, jednocześnie zminimalizować wpływ zmiany ewentualnej profilu odwiedzających w ciągu okresu testowania.

Żeby oceniać skuteczność dwóch jednostek reklam, konieczne jest stworzenie dwóch różnych kanałów spersonalizowanych i odpowiedniego raportu.

Aby móc serwować na zmianę dwa rodzaje reklam, konieczne jest skorzystanie z odpowiedniego skryptu. Jeśli stronę piszesz w PHP możesz użyć właśnie PHP, ale najprościej jest użyć JavaScript, w którym napisane są reklamy. Kod wygląda wtedy tak:

<script type=”text/javascript”>
var random_number = Math.random();
if (random_number < .5){
//tu kod pierwszej jednostki
} else {
//tu kod drugiej jednostki
}
</script>
<script type=”text/javascript” src=”http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js”></script>

Kod jednostki reklamowej to ten fragment kodu generowanego przez instalator AdSense, który objęty jest znacznikami komentarza (<!– //–>).

Polityka programowa AdSense zabrania modyfikowania kodu reklam, ale tę modyfikację znalazłem na blogu Inside AdSense, zatem traktuję to jako oficjalne zezwolenie na takie zmiany.

Jeśli zmiany będą polegać na czymś więcej niż tylko zmiana kolorystyki reklam, np. umieszczeniem reklam w innym miejscu, ten kod raczej nie wystarczy. Ja u siebie korzystałem z prostego skryptu PHP, testującego nie tylko kolory ale i wymiary czy położenie (wyrównanie do prawej / lewej) reklam.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,
Wpisy powiązane tematycznie:

3 komentarze do artykułu “Testy równoległe jednostek”

  1. niestety, w przypadku gdy uzyszkodnicy strony sa w miare stala grupa (to znaczy: czesto wracaja), prawie zawsze nowe ustawienia osiagna lepszy rezultat – jakas zmiana na stronie (w tym przypadku reklama) powoduje zwiekszone zainteresowanie…

  2. To inna sprawa, jest to również argument za tym, by co jakiś czas wyświetlać reklamy w inny sposób niż zwykle (np. w 20-30% odsłon).

  3. Ja w swoim serwisie test równoległy wykorzystywałem do badania skuteczności reklam e-mailowych. Najpierw losowałem 2 małe, ale reprezentatywne grupy, którym przesyłałem dwie różne wersje e-maila. W zależności od skuteczności e-maila w próbie wybierałem lepszą reklamę i wysyłałem do reszty użytkowników.

    Jeżeli chodzi natomiast o zmianę rozmieszczenia reklam na stronie, to problem pojawia się, gdy w fazie projektowania nie uwzględniono takiej możliwości i wszelkie interwencje w kodzie żeby przesunąć reklamy grożą później zarobieniem się na śmierć ;).

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.