24
03
07

Section targeting w Google AdSense

Section targeting (po polsku kierowanie na sekcje) jest narzędziem do wskazywania robotowi Google, która część strony powinna mieć większy a która mniejszy wpływ na dobranie do niej reklam kontekstowych AdSense.

Używa się tego w banalnie prosty sposób. Należy objąć fragment tekstu, na który robot powinien zwrócić szczególną uwagę znacznikami

<!-- google_ad_section_start -->

<!-- google_ad_section_end -->

Jeśli jakiś fragment strony powinien zostać pominięty, początkowy znacznik strony powinien wyglądać tak:

<!-- google_ad_section_start(weight=ignore) -->.

Jak pisałem wczoraj w tekście “Poprawa dopasowania treści reklam” nie należy spodziewać się efektu takiego działania od razu a dopiero po wizycie robota Google na naszej stronie.

Uwaga! WordPress z nieznanych mi przyczyn źle wyświetla ten kod — na początku i końcu każdego znacznika powinny być po dwa myślniki, tymczasem WP wyświetla pojedyncze myślniki!

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,



Wpisy powiązane tematycznie:

6 komentarzy do artykułu “Section targeting w Google AdSense”

  1. Tego właśnie szukałem. Zapytam się tylko, czy warto wyeliminować reklamy anglojęzyczne, jeśli mało osób w nie klika, jednak słyszałem, że CPC jest duże. Jak radzisz?

  2. Mniejszy CTR i większy CPC może ale nie musi dawać większego eCPM… Trzeba to sprawdzić na Twojej stronie, uniwersalnej odpowiedzi nie ma.

  3. Czy warto w blogu używać tego znacznika, aby zaznaczyć tylko treść artykułu i pominąć menu górne i boczne?

  4. @Arkadiusz: wszycie tego znacznika do szablonu nie jest trudne czy kłopotliwe, ale uważam, że nie ma to sensu, dopóki nie masz problemów z dopasowaniem tematycznym reklam.

  5. Uwaga jest już chyba troszkę nieaktualna, ponieważ WP zaczęło poprawnie wyswietlać myślniki 🙂

  6. Natknąłem się przypadkiem na Twój art. o znacznikach ad
    przetestowałem i rzeczywiście reklamy bardziej nawiązują do opisu strony

    dzięki wielkie

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.