01
12
10

Konferencja „Rozwiń swój e-biznes z Google AdSense” – spostrzeżenia

Wczoraj (a dokładniej dziś, bo wpis piszę we wtorek, ale opublikuję go dopiero we środę, bo we wtorek jeden już został opublikowany) byłem na organizowanej przez Google konferencji „Rozwiń swój e-biznes z Google AdSense”. Chciałem dziś podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami z tej imprezy.

Wiem, że dziś jest 1. grudnia i czekacie wszyscy na wpis podsumowujący zarobki z listopada, niestety będziecie musieli jeszcze kilka dni poczekać. Ze względu na imprezę urodzinową sieci afiliacyjnej NetSales, na której będę dziś wieczorem, nie będę w stanie napisać tego wpisu. Może uda się go napisać we czwartek i opublikować w piątek?

Merytoryczna część imprezy zaczęła się z niewielkim poślizgiem spowodowanym warunkami atmosferycznymi, a dokładniej ilością śniegu na warszawskich chodnikach i ulicach. Kilku prelegentów miało opóźnienia, opóźniona była też dostawa identyfikatorów. Każdy z nas, uczestników konferencji, przypisany był do jednego z pracowników Google, z którym mógł w wolnej chwili porozmawiać na temat swoich witryn i optymalizacji ustawienia reklam AdSense.

Na konferencję zapisało się ponoć ok. 100 osób, ile faktycznie przyjechało, nie liczyłem, ale z całą pewnością było ich duże kilkadziesiąt. Tylko kilka kobiet, a tak to sami faceci. Przekrój wydawców AdSense naprawdę szeroki, od prowadzących małe strony zarabiających 100€ miesięcznie, aż po osoby reprezentujące naprawdę dużych graczy na rynku.

Prezentacje dotyczyły:

  • nowego panelu wydawcy AdSense,
  • usability i user experience na stronach internetowych, także w kontekście reklam AdSense,
  • optymalizacji dochodów ze stron internetowych z pomocą AdSense,
  • historii sukcesu z AdSense w praktyce,
  • adserwera Doubleclick for Publishers (DFP) dla małych firm

i część z nich prowadzona była w języku angielskim, przez zagranicznych pracowników Google’a, z polskim tłumaczeniem.

Ja najbardziej skorzystałem z prezentacji o adserwerze DFP, bo próbowałem z niego kiedyś skorzystać, ale z powodu natłoku różnych funkcji ostatecznie sobie to odpuściłem. Będę musiał się z nim przeprosić i w końcu poeksperymentować, bo to fajne narzędzie, pozwalające zgrać w jednym miejscu kampanie reklamowe z różnych źródeł, wliczając w to Google AdSense…

Tak się złożyło, że historię sukcesu z AdSense w praktyce opowiedziałem ja. Jakiś czas temu jeden z pracowników Google’a, który zajmuje się m.in. AdSense (a w szczególności oficjalnym forum pomocy AdSense), zaproponował mi udział w tej konferencji i przedstawienie mojej historii. Dostałem kilka punktów do rozwinięcia i opowiedziałem:

  • o moich początkach w AdSense,
  • o tym co i jak testuję (a także co i jak warto testować), jeśli chodzi o ustawienia reklam, ich skuteczność, oraz dopasowanie do strony,
  • o tym, jakie ustawienia reklam są u mnie najskuteczniejsze.

Pokazałem kilka obrazków z ustawieniami reklam za czasów, gdy zaczynałem współpracę z AdSense, oraz ustawień, z których korzystam teraz. Zaprezentowałem jak wyglądają ustawienia na pojedynczej podstronie, która biła na moim koncie rekordy jeśli chodzi o CTR. Przedstawiłem obrazek mojej najlepszej pojedynczej jednostki reklamowej. Chciałem do tego wszystkiego dołożyć konkretne wartości CTR i eCPM, ale ze względu na zasady programu AdSense, nie mogłem tych informacji podać.

W wolnym czasie porozmawiałem trochę odnośnie kont AdSense Premium, YouTube (reklam w filmach YT, ale też i ogólniej o rynku treści wideo), odnośnie DFP i na inne różne tematy. Kilka osób miało do mnie pytania, co też było bardzo sympatyczne. Dostałem sporo wizytówek i sam też rozdałem kilka. 🙂

Osobiście jestem z imprezy zadowolony. A Wy?

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,
Wpisy powiązane tematycznie:

19 komentarzy do artykułu “Konferencja „Rozwiń swój e-biznes z Google AdSense” – spostrzeżenia”

  1. Czy swoje doświadczenie z adsense (mam tu na myśli umiejscowienie reklam, początki przygody) będziesz jakoś publikował? Artykuł lub może e-book?

  2. @Paweł: jeśli tylko czas na to pozwoli i będzie zainteresowanie, to z całą pewnością tak. 🙂

  3. Świetna prezentacja, szczególnie ta brutalna prawda jak to ująłeś – dla kogo i w jakim celu tworzy się strony;]
    Miałem podejść pod koniec Ciebie, ale się śpieszyłem na autobus;[
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w AdSense:)

  4. No niestety bardzo żałuję, że dopiero dzisiaj dowiaduje się o takiej konferencji. O optymalizacji Adsense według specjalistów od Googla mógłbyś coś napisać. Byłbym wdzięczny !

  5. Mnie zaprosiło Google na indywidualne porady AdSense – potężna dawka informacji 🙂

  6. Skoro tak to może podziel się nimi z nami 🙂 byłoby fajnie

  7. Jeśli publikację swoich doświadczeń (o których wspomniał Paweł w pierwszym komentarzu) uzależniasz od zainteresowania, pragnę je wyrazić tym właśnie komentarzem 😉

  8. Musiało być ciekawie. Byłbym bardzo zainteresowany, gdybyś dokładnie opisał jakie masz na swoich stronach ustawienia reklam, które przynoszą największe zyski. Fajnie było by przeczytać taki mini poradnik. Jeśli to nie jest żadną tajemnicą to prosiłbym o taki wpis.

    Pozdrawiam

  9. Szkoda, że spotkanie było w środku tygodnia, bo chętnie bym się pojawił.
    Może jeszcze będzie okazja 🙂

  10. Ktos cos tam wspominal o trybie zamykania kont czyli: sp**** i oddaj dla banku kase za ostatni czek ktory jest juz bez pokrycia.(z czasow jak byly tylko czeki)

  11. Moje pytanie bylo w trybie pytajacym zabrako znaku zapytania na koncu.

  12. Ja żałuję, że cała konferencja to były raczej podstawy i ogólniki. Ogólnie oczywiście nie cieszę się, że byłem – dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy (dla których warto było się zjawić). Szkoda tylko, że niektóre tematy potraktowane były po macoszemu. Fajnie, że było coś o DFP, bo szczerze to dopiero na konferencji dowiedziałem się o jego istnieniu. Właśnie zgłębiam to narzędzie i żałuję, że powiedziano o nim tak mało – szczególnie, że tak naprawdę nie ma gdzie się dopytać o wątpliwe kwestie. Twój wykład poprowadzony był bardzo dobrze, ale też raczej dla początkujących w temacie. Ogólnie fajnie było zobaczyć kto pracuje w googlu. Poza tym cała ta konferencja zmotywowała mnie w końcu do przestawienia się na nowy interfejs adsense:)

  13. No właśnie ja nie mogę przestawić się na nowy interfejs i to mnie troszkę boli.

  14. Ja już się przestawiłem tylko jedna rzecz mnie denerwuje. Jest taka fajna opcja, żeby pokazać przychody z konkretnego rozmiaru jednostek. Lipa, że można to tylko sprawdzić dla całego konta, nie można przefiltrować tego dla jednego kanału niestandardowego. Nawet napisałem o tym na forum googla, ale cisza jak na razie. Ogólnie nowy interfejs jest w porządku i faktycznie działa szybko. Warto się przestawiać, bo i tak za jakiś czas stary wyłączą.

  15. Jasna sprawa, ale wydaje mi się, że kiedy dostałem @ z informacją, że mogę testować nowy interfejs nie działały w nim jeszcze wszystkie funkcjonalności. Np. nie dało się (albo ja nie umiałem) wyedytować jakiś kanał i zmienić typ wyświetlania reklam (tekt, obrazek..). Teraz już można to robić, ale jeszczę chwilę temu nie. To jest moim zdaniem mega skok, tamten stary interfejs był mega prosty, ten nowy jest prosty ale ma mnóstwo nowych funkcji i można się pogubić. Nie wiadomo kiedy wył. stary ?

  16. Bardzo miło było osobiście poznać tylu wydawców AdSense na wspólnej konferencji!

    Dziękujemy za poświęcony czas i fakt, iż mimo niesprzyjającej aury potrafiliście dotrzeć na czas.

    Tobie Krzysztofie bardzo dziękujemy za podzielenie się swoimi doświadczeniami – życzę powodzenia i pozdrawiam zarówno Ciebie, jak i wiernych czytelników Twojego bloga.

    Marcin

  17. A to i ja dorzucę swoje trzy grosze.

    Najpoważniejszym niedociągnięciem tej konferencji był brak słuchawek dla osób nieznających angielskiego. Przez to wszyscy straciliśmy kupę czasu na słuchanie tego samego dwa razy.

    Na konferencjach organizowanych przez znacznie mniej poważne firmy słuchawki zwykle są – chyba warto o tym pomyśleć na przyszłość.

    Poza tym, mam wrażenie, że faktycznie momentmi było zbyt ogólnikowo i „dla początkujących”. Ale rozumiem, że zaproszeni byli bardzo różni wydawcy i najwyraźniej dostosowano przekaz do odbiorców.

    Samo wystąpienie Krzysztofa rzeczywiście chyba najlepiej przygotowane. Do paru spraw oczywiście mógłbym się przyczepić, ale taka już moja natura… 😉

    Żeby nie było, że marudzę za bardzo – ogólnie było w porządku, chociaż nie ukrywam, że oczekiwania miałem większe.

  18. @dave84, jun_dymek, Greg: dzięki za miłe słowa!

    @dave84: szkoda, że nie było okazji pogadać. 🙁

    @Piotr: wstyd się trochę przyznać, ale za bardzo podczas tej konkretnie prezentacji nie uważałem, więc trudno byłoby mi opowiedzieć ze szczegółami co na niej było.

    @varki, Kamil: dzięki za informację, będę o Was pamiętać. 🙂

    @bre: nie, nie słyszałem o takiej sytuacji.

    @jun_dymek, Greg: myślę, że założenie było takie, że prezentacje mają być bardziej teoretyczne i ogólnikowe, a bardziej praktyczne i szczegółowe informacje będą przekazywane podczas indywidualnych konsultacji.

    @Marcin: cała przyjemność po mojej stronie. 🙂

  19. […] aukcji w AdSense wspomniałem przy okazji mojej prezentacji na konferencji, o której ostatnio wspominałem. Wspomniałem wtedy o praktycznym aspekcie ustalenia, czy im więcej jednostek reklamowych na […]

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.