23
10
08

Oglądaj statystyki AdSense w Google Analytics

Na blogu Google AdSense pojawił się wpis Make a date with data in Google Analytics. Chodzi o to, że niedługo będzie można oglądać statystyki AdSense za pomocą konta Google Analytics.

Za pomocą GA będzie można monitorować funkcjonowanie AS na poszczególnych witrynach, poprzez sprawdzanie dziesięciu poniższych wskaźników:

  • całkowity przychód z AdSense,
  • eCPM (efektywny zarobek za 1 000 wyświetleń reklamy / strony),
  • zarobek z 1 000 wizyt,
  • liczba wyświetleń jednostek reklamowych,
  • liczba wyświetleń stron z jednostkami,
  • liczba kliknięć w jednostki,
  • CTR (wyrażony procentowo stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń),
  • liczba wyświetleń jednostek na jedną wizytę,
  • liczba wyświetleń stron z reklamami na jedną wizytę,
  • liczba kliknięć reklam na jedną wizytę.

Na dobrą sprawę można większość z tych parametrów już dziś monitorować przy pomocy AdSense i Google Analytics oraz jakiegoś arkusza kalkulacyjnego. Wystarczy założyć parę kanałów do monitorowania skuteczności AdSense oraz wyeksportować dane z AS i GA za odpowiedni okres. Potem można w arkuszu kalkulacyjnym je do woli obrabiać.

Oczywiście — lepiej mieć wygodny dostęp do tych wszystkich danych w jednym miejscu.

Można będzie sobie obejrzeć, jak zmieniał się każdy z monitorowanych wskaźników w ciągu zdefiniowanego okresu, z rozbiciem na poszczególne dni albo średnio na godziny!

To nie wszystko. Dopiero teraz zaczynają się naprawdę ciekawe informacje!

Będzie widać, która podstrona serwisu zarabia najlepiej. To można sprawdzać już dziś przy pomocy kanałów URL. Ale będzie można też sprawdzać, które źródło wizyt przynosi nam największe dochody – wyrażone w formie całkowitych zarobków, ale też najlepsze – wyrażone jako eCPM. Można też analizować, gdzie fizycznie znajdują się najczęściej klikający internauci.

I właśnie na tym będzie chyba polegać największa siła tej nowej funkcji. Wiedząc, skąd pochodzą nasi najlepsi (czyt. najczęściej klikający) czytelnicy, będziemy wiedzieć, gdzie warto inwestować czas i pieniądze w zdobywanie nowych gości.

Dla osób, które nie mogą się doczekać tej funkcjonalności, jest rozwiązanie. Sporą część z tych możliwości daje nakładka na Google Analytics, którą opisał u siebie dwa lata temu Tomasz Topa. Nie wszystkie, ale lepsze to, niż nic. 😉

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,
Wpisy powiązane tematycznie:

3 komentarze do artykułu “Oglądaj statystyki AdSense w Google Analytics”

  1. Skrypt opisany przez Tomka mam na niektórych swoich stronach od długiego czasu. Niestety pokazuje on praktycznie tylko ilość kliknięć w różne formaty. Tzn traktuje kliknięcie w AS jak wejście na podstronę – czyli można sprawdzić skąd (na jakiej podstronie kliknęli w reklamę) na nią czytelnicy weszli…

  2. o proszę, zaczną pojawiać się bardzo ciekawe informacje. Dodatkowo będzie można jeszcze lepiej zoptymalizować strony podstrony aby uzytkownicy częściej klikali w reklamy

  3. No to pozostaje nam tylko czekać aż wprowadzą tą przydatną funkcję dla wszystkich.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.