Linki (1) – wymiana linków między serwisami

Artykuł ten jest pierwszym z cyklu Zdobywanie linków. Być może będzie dla Ciebie interesujący również artykuł „zerowy” – „Po co zbierać linki?”.

Dziś o pierwszym ze znanych mi sposobów na zdobywanie linków – wymianie linków na tematycznych witrynach www.

Pierwszą zaletą tej metody jest fakt, że łącze do Twojego bloga (strony) umieszczone na innym blogu (stronie) o pokrewnej tematyce będzie zwyczajnie ściągać ludzi do Ciebie. O ile rzecz jasna jest poprawnie skonstruowany (czytaj – jest w stanie zaciekawić) i jest widoczny (a nie jest miniaturową czcionką w stopce strony).

Drugą zaletą jest fakt, że Google podnosi ranking strony za każdy odnośnik umieszczony na innej stronie o zbliżonym temacie. Algorytm ten uwzględnia fakt, że autorzy stron polecają swoim gościom zazwyczaj tylko naprawdę wartościowe witryny, bo nie chcą tracić odwiedzających. Zatem lepiej mieć linki do siebie na stronach o pokrewnej treści.

Wadą takiego rozwiązania jest to, że Google wyżej ocenia linki, które nie zostały wymienione, czyli linki skierowane wyłącznie w jedną stronę. Wynika to z tego, że algorytm uwzględnia właśnie… to, że ludzie wymieniają się linkami.

Jak zdobyć taki link? Trzeba napisać do autora strony z propozycją wymiany linka. Ponoć skutecznie działa umieszczenie linka na własnej witrynie (blogu) jeszcze przed skontaktowaniem się z autorem. Wtedy musisz napisać, że link taki już masz i że jeśli druga strona nie zgodzi się na wymianę link zostanie usunięty. Nie próbowałem tej metody, więc nie wiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *