Linki (1) – wymiana linków między serwisami

Artykuł ten jest pierwszym z cyklu Zdobywanie linków. Być może będzie dla Ciebie interesujący również artykuł „zerowy” – „Po co zbierać linki?”.

Dziś o pierwszym ze znanych mi sposobów na zdobywanie linków – wymianie linków na tematycznych witrynach www.

Pierwszą zaletą tej metody jest fakt, że łącze do Twojego bloga (strony) umieszczone na innym blogu (stronie) o pokrewnej tematyce będzie zwyczajnie ściągać ludzi do Ciebie. O ile rzecz jasna jest poprawnie skonstruowany (czytaj – jest w stanie zaciekawić) i jest widoczny (a nie jest miniaturową czcionką w stopce strony).

Drugą zaletą jest fakt, że Google podnosi ranking strony za każdy odnośnik umieszczony na innej stronie o zbliżonym temacie. Algorytm ten uwzględnia fakt, że autorzy stron polecają swoim gościom zazwyczaj tylko naprawdę wartościowe witryny, bo nie chcą tracić odwiedzających. Zatem lepiej mieć linki do siebie na stronach o pokrewnej treści.

Wadą takiego rozwiązania jest to, że Google wyżej ocenia linki, które nie zostały wymienione, czyli linki skierowane wyłącznie w jedną stronę. Wynika to z tego, że algorytm uwzględnia właśnie… to, że ludzie wymieniają się linkami.

Jak zdobyć taki link? Trzeba napisać do autora strony z propozycją wymiany linka. Ponoć skutecznie działa umieszczenie linka na własnej witrynie (blogu) jeszcze przed skontaktowaniem się z autorem. Wtedy musisz napisać, że link taki już masz i że jeśli druga strona nie zgodzi się na wymianę link zostanie usunięty. Nie próbowałem tej metody, więc nie wiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.