02
03
07
Linki (1) – wymiana linków między serwisami
Artykuł ten jest pierwszym z cyklu Zdobywanie linków. Być może będzie dla Ciebie interesujący również artykuł „zerowy” – „Po co zbierać linki?”.
Dziś o pierwszym ze znanych mi sposobów na zdobywanie linków – wymianie linków na tematycznych witrynach www.
Pierwszą zaletą tej metody jest fakt, że łącze do Twojego bloga (strony) umieszczone na innym blogu (stronie) o pokrewnej tematyce będzie zwyczajnie ściągać ludzi do Ciebie. O ile rzecz jasna jest poprawnie skonstruowany (czytaj – jest w stanie zaciekawić) i jest widoczny (a nie jest miniaturową czcionką w stopce strony).
Drugą zaletą jest fakt, że Google podnosi ranking strony za każdy odnośnik umieszczony na innej stronie o zbliżonym temacie. Algorytm ten uwzględnia fakt, że autorzy stron polecają swoim gościom zazwyczaj tylko naprawdę wartościowe witryny, bo nie chcą tracić odwiedzających. Zatem lepiej mieć linki do siebie na stronach o pokrewnej treści.
Wadą takiego rozwiązania jest to, że Google wyżej ocenia linki, które nie zostały wymienione, czyli linki skierowane wyłącznie w jedną stronę. Wynika to z tego, że algorytm uwzględnia właśnie… to, że ludzie wymieniają się linkami.
Jak zdobyć taki link? Trzeba napisać do autora strony z propozycją wymiany linka. Ponoć skutecznie działa umieszczenie linka na własnej witrynie (blogu) jeszcze przed skontaktowaniem się z autorem. Wtedy musisz napisać, że link taki już masz i że jeśli druga strona nie zgodzi się na wymianę link zostanie usunięty. Nie próbowałem tej metody, więc nie wiem.
Pozostaw komentarz
Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.