28
04
08

Skuteczne zarabianie na linkach

LinkLiftPisałem tu już, że można zarobić na sprzedaży linków tekstowych na blogu. Ja też na tym zarabiam. W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam analizę tego, w jaki sposób można skutecznie zarabiać na sprzedaży linków w systemie LinkLift.

System LinkLift działa w ten sposób, że umieszczasz na swoim blogu specjalny kod PHP. Do popularnych skryptów blogowych i CMS (WordPress, Drupal, Joomla, Serendipity, Xooms i Jogger) przygotowane są dedykowane, proste w instalacji wtyczki. Z tego powodu nadaje się on tylko dla blogów, w których możesz taki kod dodać. Nie zrobisz tego na Bloggerze, Bloksie, Blog.onecie ani żadnym z innych darmowych serwisów tego typu. Sorry! Twój blog pokazuje się w katalogu i potencjalny reklamodawca (który chce kupić linka) zleca wyświetlanie linka na miesiąc. Po miesiącu dostajesz kasę a reklamodawca zleca (miejmy nadzieję) kolejny miesiąc emisji linka. Z pieniędzy, które on płaci serwisowi, dostajesz 70%.

Ta część akurat jest prosta i specjalnego wyjaśniania nie wymaga. Mylę się? Dajcie znać w komentarzach!

No dobra, teraz wyjaśnijmy to, co nie jest jasne, a jest najciekawsze. Na jakim blogu można zarobić najwięcej? Jaki blog zostanie wybrany przez reklamodawcę? Jaki blog nie zostanie zaakceptowany w serwisie? Co wpływa na koszt umieszczenia linka?

Może więc na początek wyjaśnijmy sobie szybko, co stanowi o wartości bloga dodanego do LinkLiftu. Jakie kryteria musi spełnić blog, by zostać przyjętym do systemu? Od czego zależy wycena wartości linka?

  • Oryginalna treść. Reklamodawcy nie lubią treści powielanej z innych źródeł. Spamiarki RSS się nie nadają. Duplicate content sucks!
  • Częsta aktualizacja. Reklamodawcy wolą blogi, które są regularnie aktualizowane i „żyją”.
  • Mała liczba linków zewnętrznych. Zwłaszcza linków „sztucznych”, czyli właśnie sprzedawanych, linków partnerskich, linków z systemów wymiany… Takich linków powinno być nie więcej niż 10. Najlepiej, by nie było ich wcale.
  • Blog musi być widziany przez wyszukiwarki. PageRank nie powinien być zerowy ani nieustalony. Nie będzie to jednak powodem odrzucenia strony przez administrację systemu. Reklamodawcy rzadko płacą za umieszczenie linka na witrynach, które mają PR < 1. Często jest tak, że dodana witryna z PR = 0 albo w ogóle bez nadanego PR czekała na pierwsze zamówienie aż PR podskoczył do 1. Dopiero wtedy reklamodawcy zaczęli zlecać umieszczanie tam linków.
  • Blog jest mądrze linkowany. Najlepiej, by był linkowany naturalnie, przez innych blogerów a nie z katalogów i precli. 😉
  • Projekt nie jest nowy. Jeśli ma już swój czas, oznacza to, że raczej nie upadnie śmiercią naturalną. pisałem tu już parę razy, że najczęściej upadają nowe blogi…
  • Blog nie jest preclem. Kto będzie chciał zapłacić za umieszczenie linka na blogu, który umożliwia to za darmo?

Zaskoczeni? Powiem szczerze, spośród zgłoszonych przeze mnie blogów połowa nie spełniała tych dość wygórowanych kryteriów. Czy to dobrze? Oczywiście nie jestem zadowolony… Ale z drugiej strony o jakości systemu świadczy jakość stron, na których można kupić linki. Co dzieje się, gdy w sieci reklamowej pojawia się dużo śmieci widać na przykładzie AdSense. Stawki są niewysokie, bo reklamodawcy niechętnie zlecają wyświetlanie reklam w sieci AdSense, ze względu na kiepski ruch, który te reklamy ściągną…

Jeśli więc chcesz zarobić na linkach i masz wartościowego bloga, zapisz się do LinkLift i zarabiaj pieniądze. 🙂

Za pomoc w pisaniu artykułu chciałbym podziękować panu Michałowi Lisickiemu, pracownikowi LinkLift.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,
Wpisy powiązane tematycznie:

8 komentarzy do artykułu “Skuteczne zarabianie na linkach”

  1. […] zmian PageRanku. Jak komuś zależy na PR (bo na przykład sprzedaje linki w dużych ilościach), na pewno będzie chciał wiedzieć, kiedy jego PR się zmieni i w którą […]

  2. Wreszcie zaczęli akceptować dodawane strony 🙂 Oby tak dalej.

  3. […] czyli LinkLift, oferuje zwykłą sprzedaż linków. Wartość linka zależy przede wszystkim od PR strony […]

  4. Zarejestrowałam się ale nie wiem dalej o co chodzi ;D proszę mi pomóc mail to alexak09@hotmail.com

  5. Właśnie zgłosiłem do wyceny jednego ze swoich blogów, zobaczymy 🙂

  6. […] od regularności czy częstotliwości wpisów, można zarabiać na sprzedaży linków. Jeśli linki mają służyć do pozycjonowania, bardziej istotny będzie Page Rank Twojego bloga, […]

  7. Ja też zarejestrowałem się już ponad 2 miesiące temu i nikt się nieodzywa. Fakt, że mam kilka linków wychodzących i dość rzadko uaktualniam blog o nowe wpisy.

  8. Niestety musiałem się z nimi rozstać po kilku latach współpracy i przyznaję, że był to najlepszy partner z jakim współpracowałem jeśli chodzi o linki. – Niestety zakończyli działalność w Polsce i musiałem się z nimi pożegnać.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.