10
04
07

Recenzja: "Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm"

Przed świętami zamówiłem sobie z jednej z internetowych księgarni wielką paczkę z książkami. Głównie z tego względu, żeby mieć co czytać wieczorami i w drodze z domu do pracy.

Na pierwszy ogień poszła książka Andy’ego Wibbelsa „Prowadź Blog! Przewodnik dla małych firm”. Prawie 200 stron czytało się całkiem szybko, bo wydanie jest niewielkie, doskonale nadaje się do czytania w zatłoczonym autobusie…

Książka opisuje, czym jest pisanie bloga i jak się do tego zabrać. Jak wskazuje tytuł, książka skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców. Mimo, że przedsiębiorcą nie jestem na zakup się zdecydowałem.

Jeśli miałbym określić jej treść, to powiedzieć można, że sprowadza się ona do wyjaśnienia, czym są blogi, czym różni się pisanie bloga od tworzenia normalnej witryny www i jak te różnice wykorzystać w działalności przedsiębiorstwa. Warto zauważyć, że książka zawiera przykłady kilku „case studies”, czyli z życia wziętych krótkich historii poszczególnych przedsięwzięć blogowych. Dodatkowo sporo miejsca poświęcono zakładaniu bloga w serwisie TypePad (czemu akurat z tego serwisu? nie mam pojęcia).

Można powiedzieć, że jest to dobra lektura dla osoby, która jeszcze nie jest przekonana, że chce blog prowadzić. Istotnie skierowana jest ona do przedsiębiorców, którzy rozważają wykorzystanie bloga do działań marketingowych i Public Relations. I moim zdaniem będąc przedsiębiorcą warto do książki zajrzeć, bo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z możliwości wykorzystania blogów w działalności firmy.

Na koniec najważniejsza informacja — książka kosztuje 34 PLN. Warto też zauważyć, że książka wydana została w tym roku, zatem nie zdążyła się jeszcze za bardzo zdezaktualizować, co jest zmorą wszelkich książek o informatyce i internecie.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,



Wpisy powiązane tematycznie:

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.