Raporty w Google AdSense pozwalają przeglądać statystyki skuteczności reklam AS we wszystkie możliwe sposoby. Aby je dobrze wykorzystać potrzebne są kanały spersonalizowane i kanały URL. Zakładając hipotetycznie, że masz już u siebie na koncie kanały obydwu typów, pozwolę sobie dziś podać kilka przykładów, jak wykorzystać raporty do tworzenia różnych zestawień.
I jakie ja stosuję. 😀
Oczywiście cały czas porównujemy opcję „Wybierz produkt” — „AdSense dla treści”. Skierowaniami i AS dla wyszukiwania na razie się nie zajmujmy, jako że w ogóle o tych dwóch modułach nie pisałem.
1. Porównanie skuteczności jednostek reklamowych.
Zaznaczamy w polu „Pokaż” opcję „dane kanału” a w okienku, które się pokaże kanały spersonalizowane, które chcemy porównywać oraz zaznaczamy „Grupuj według: Kanał”. Wybieramy interesujący nas przedział daty, pozostałe pola bez zmian.
2. Przegląd zarobków z miesiąca.
„Pokaż” — „dane skumulowane”, jeśli interesują Cię zarobki w całości. „dane kanału”, jeśli chcesz zobaczyć tylko niektóre kanały. Domyślnie — „Grupuj według” — „Data”, ale jeśli chcesz obejrzeć osobno dane dla kilku kanałów, zaznacz „Oba”. Jeśli interesują Cię dane dla całego miesiąca, zaznacz tu „Kanał”.
3. Porównanie różnych stron, podstron, katalogów.
Analogicznie jak w punkcie 1., ale zaznaczamy interesujące nas kanały URL.
4. Statystyki dla poszczególnych reklam, nie jednostek.
Pole „Pokaż dane wg [?]” ustawiamy na „Indywidualna reklama”. Widzimy wtedy, jakie są statystyki pojedynczych reklam. Prawda, że znacznie gorsze, niż dla całych jednostek (w sumie nic dziwnego 😉 ).
Zaznaczenie pola „Pokazuj dane według typu skierowania – kontekstowy lub na stronę [?]” pozwala zobaczyć, gdzie pokazują się reklamy kierowane na stronę. O tym, czym są takie reklamy i jakie są korzyści z ich wyświetlania, napiszę wkrótce. 😀
Aha — z kanałów i raportów korzystać trzeba, tylko z ich pomocą można zwiększać zarobki Google AdSense. Jak to zrobić wykorzystując testy szeregowe i równoległe napiszę innym razem.
Ta lista prawdopodobnie nie wyczerpuje różnych fajności, które można zrobić z raportami AdSense. Zwłaszcza z wykorzystaniem eksportowania raportów w plikach CSV do Excela lub podobnego programu.
Jak zwykle, proszę o komentarze.