30
05
07

Optymalizator witryny Google AdWords

Optymalizator witryny to narzędzie, które pozwala testować skuteczność ofert. Za jego pomocą sprawdzisz, która wersja nagłówka jest najlepsza, który obrazek najmocniej skłania do zakupu, i tak dalej. Możesz przetestować sto różnych kombinacji (10 obrazków, 5 nagłówków i dwa teksty reklamowe, razem daje to 100 kombinacji). I to wszystko za darmo.

Jedyne, czego potrzebujesz, to konto Google AdWords. Można je założyć za darmo, nawet nie trzeba z niego korzystać do wyświetlania reklam.

Uproszczoną instrukcję obsługi napisałem w artykule “Optymalizujemy ofertę promującą program partnerski”. Jeśli Ci ona nie wystarczy, skorzystaj z tej umieszczonej w artykule “Optymalizator witryny Google”.

Jeżeli na swoim blogu (stronie) intensywnie promujesz jakiś program partnerski, zapewne będziesz chciał (chciała) sprawdzić, czy możesz na nim zarabiać więcej. Właśnie temu służy optymalizator witryny.

Do dobrego przetestowania oferty potrzebna jest duża grupa osób odwiedzających stronę. Im mniejsza próbka gości, tym mniej wiarygodny wynik. Im mniej osób odwiedza codziennie serwis, tym dłużej będziesz czekać na wyniki.

Poniżej obrazek — tak wygląda wynik działania optymalizatora. Widać skuteczność oferty wyjściowej i wszystkich pozostałych kombinacji. Widać najlepszą ofertę i widać o ile jest ona skuteczniejsza od domyślnej. Widać też, że łatwo można sobie zrobić krzywdę, zmieniając treść oferty bez przetestowania.

Myślę, że ta próba była przeprowadzona na zbyt małej grupie gości. Tak czy siak, jakieś wyniki mam.

Przy jakiejś innej okazji spróbuję wdrożyć optymalizatora na swoim bloggerowym blogu.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,



Wpisy powiązane tematycznie:

6 komentarzy do artykułu “Optymalizator witryny Google AdWords”

  1. Jest to bardzo ciekawe narzędzie. Podobne ale płatne dostępne jest na tej stronie: http://rotator.netina.com.pl

  2. O tamtym narzędziu słyszałem, nie stosuję, bo wymaga ingerencji w kod PHP strony. Optymalizator to tylko JavaScript, to jego największa zaleta.

  3. Ale n.Rotator tez ma swoje zalety. Np. możliwość testowania kilku adresów konwersji w ramach 1 testu – tego google nie potrafi.

  4. Tego nie wiem, jak napisałem, nie miałem bliskiego kontaktu z rotatorem.

  5. […] na AdSense, tylko dlatego, że czasem coś wydawałem w AdWords. Kiedyś mieli jakieś kłopoty z Optymalizatorem Witryny, które wymagały dokonania poprawek w kodzie i zadzwonili by zapytać, czy to już zrobiłem. To […]

  6. […] trzeba testować skuteczność swoich pomysłów! Bez dobrego narzędzia do testowania (jak choćby optymalizator witryny AdWords czy system kanałów spersonalizowanych w AdSense) jesteśmy jak dzieci we mgle… var […]

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.