03
12
07

Optymalizacja Instablogs

Na oficjalnym blogu Google pojawił się już daaawno temu wpis „Optimizing Instablogs”, w którym opisano pokrótce poprawę skuteczności reklam AdSense w sieci Instablogs. Sieć ta liczy 136 blogów tematycznych, na których dziennie pojawia się w sumie około 200 postów.

Z tego krótkiego wpisu można wyciągnąć parę dobrych wniosków, choć zaskakujące one na pewno nie będą.

Po pierwsze, trzeba korzystać z kanałów spersonalizowanych. To pozwala określić CTR i inne wskaźniki pojedynczych reklam, schematów kolorystycznych, itd.
Po drugie, pierwsza jednostka wyświetlana na stronie powinna być pierwsza w kodzie HTML.
Po trzecie, nie ma uniwersalnego schematu położenia reklam, który sprawdzi się na każdej stronie czy blogu. Blogi różnią się choćby layoutem — już sam ten fakt sprawia, że każdą poradę trzeba dopasować do naszych realiów.

Nie bierz więc bezkrytycznie wszystkiego, co tu piszę! Traktuj to raczej jako sugestię czy najwyżej punkt wyjścia do własnej optymalizacji… W końcu jestem tylko amatorem. 😉

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,



Wpisy powiązane tematycznie:

5 komentarzy do artykułu “Optymalizacja Instablogs”

  1. Ale to bylo w jak najbardziej pozytywnym tego slowa znaczeniu 🙂 Kto nim nie jest… :/

  2. moze amatorem, moze nie, ale fajnie sie czyta co piszesz.
    raz ze jest to przydatne, dwa ze nie powtarzasz wszystkiego za innymi, tylko po swojemu analizujesz (np obszar klikan w adsens).
    dodalem wlasnie Cie do mojego googlowego readera.

  3. Drugą zasadę niestety zdarzało mi się łamać ze względu na konstrukcję strony, ale to nie jest tak, że to jest reguł, co podkreśliłeś chyba na końcu, bo każda strona, czy blog jest inny 9no prawie 😉 Trzeba pamiętać, że reklamy wyświetlają się od najdroższych i najlepiej dopasowanych w dół – o ile się nie mylę…

  4. Sorki za literówki, nie zwróciłem uwagi 🙁

  5. @Webmajster: od najdroższych (najlepiej zarabiających) w dół kodu strony. 🙂

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.