04
12
07

Zmiana obszaru klikalnego w AdSense

Celowo o tym nie pisałem, gdy się to zdarzyło. Nie chciało mi się być kolejnym, który będzie informować o tej zmianie albo komentować, że spowoduje to znaczne obniżenie zarobków (bo pogorszy się CTR). Na forum PiO też pojawiło się sporo wątków na ten temat.

Napiszę dziś, bo dziś pretekst dał mi do tego Darren. Darren napisał dziś, że jemu CTR się nie zmieniło. Ja też nie zauważyłem zmiany…

W internecie było sporo głosów na ten temat. Że jest nierówne traktowanie wydawców zwykłych i premium. Że się pogorszy CTR, bo kliknięcia będą się rzadziej zdarzać (trudniej będzie kliknąć). I że generalnie nie warto się już w to bawić.

A ja, przyznam szczerze, trochę tego szumu nie rozumiem. O ile ja dobrze rozumiem sens umieszczania reklam na blogach i innych witrynach, chodzi o to, by ludzie klikali w reklamy świadomie. A jeśli klikają świadomie, celowo, to klikną i tak, choćby obszarem klikalnym był tylko sam tytuł reklamy czy nawet jego pierwsza literka! Ludzie szukają tego miejsca, gdzie kursor zmienia się w „łapkę” i tam klikają. Co więc to zmieni? Czy tych, którzy klikali gdziekolwiek a teraz zniechęcą się przy szukaniu linka faktycznie jest tak wielu? Nie przypuszczam…

Oczywiście, jeśli ktoś ma strony, gdzie łapie kliknięcia przypadkowe, jemu CTR spadnie. Ale ja takiego zachowania nie pochwalam, bo uważam że to działanie na szkodę reklamodawców i wydawców AdSense.

Darren pokazał wykresik, pokażę więc go i ja.

Wykres CTR w AdSense.

Ten wykresik przedstawia CTR od 01.11. do teraz (powinienem był wyeliminować dzisiejszy dzień, jako że dopiero się zaczął i wyniki są mało wiarygodne). Gdzieś tam po środku tego wykresu AdSense wprowadziło zmiany. Zobaczymy w dłuższym okresie, jak to się zmieni, jeśli w ogóle… Celowo nie pokazuję na wykresie wartości, bo to po pierwsze nie ma znaczenia a po drugie jest niezgodne z regulaminem.

Jak to u Was wygląda? Czy faktycznie jest tak źle, jak się wiele osób spodziewało?

Autor:Krzysztof Lis | Tagi:



Wpisy powiązane tematycznie:

7 komentarzy do artykułu “Zmiana obszaru klikalnego w AdSense”

  1. „… chodzi o to, by ludzie klikali w reklamy świadomie …”
    Święte słowa, nie każdy jednak tak to widzi. U mnie jest spadek ok. 0.5-1 pp (punktów procentowych) w porównaniu z poprzednią wersją. czysto matematycznie powinienem być niezadowolony, ale nie jestem – Google to tylko dodatek, więc prawdopodobnie nawet zmniejsze rozmiar boksu (jest troche duży i nachalny). Co ciekawe zrozunmiałem to dopiero po zmianie obszaru kikania.

  2. Po zrobieniu tabeli, w której liczy średnie od 1 listopada do dziś wyszło, że średni CTR spadł mi z 3 jednostek do 2,5 jednostki więc jakiś spadek jest.

  3. U mnie spadlo i to calkiem sporo. Zarobki spadly o ok. 30%. Jednak od konca listopada, poczatku grudnia zauwazam poprawe i powrot do zarobkow z pazdziernika.

  4. Zarobki (eCPM) też mi się mocno pozmieniały, najpierw ostro spadły, potem trochę się odbiły. Ale tego, jak widać, nie można wiązać ze zmianą klikalnego obszaru, bo CTR się nie zmienia. Widać po prostu zmienia się na gorsze CPC. Pewnie smart pricing

  5. U mnie nie ma większych zmian.
    Zdecydowanie podzielam pogląd świadomego klikania 🙂 Do tego ma to służyć – a może jestem idealistą ❓

  6. @Krzysztof Lis

    Spadek eCPM moze byc tez spowodowany rozdaniem wielu kuponow promocyjnych na reklame w Google z poczatkiem listopada. Wtedy pojawilo sie duzo reklam zupelnie idiotycznych, rowniez w wynikach wyszukiwania. Teraz kupony sie pokonczyly i CPC wraca do normy 😉

  7. Ja bym wręcz oczekiwał odwrotnego efektu – w systemie jest więcej pieniędzy, stawki rosną. Nieważne, że te pieniądze były „wirtualne”…

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.