11
03
11

Nowy regulamin Blogvertising.pl

Dzisiejszy wpis publikuję w odpowiedzi na komentarz przesłany przez Christophera z bloga 20 ojro dziennie, który o nowym regulaminie Blogvertisingu już u siebie napisał. Komentarza nie opublikowałem, bo nie dotyczył tematu wpisu, pod którym został umieszczony, dlatego pozwolę sobie zacytować go tutaj.

Krzysztof czemu nie piszesz nic o nowym regulaminie Blogvertising?

Temat jest dosyć gorący w ostatnich dniach, więc zdanie pewnie jakieś sobie wyrobiłeś o tej sprawie.

Najpierw kilka słów celem usprawiedliwienia nieobecności tego tematu u mnie na blogu a potem kilka słów na temat samego regulaminu.

Temat Blogvertisingu i nowego regulaminu jest dla mnie dość trudny z racji tego, że łatwo mi zarzucić brak obiektywizmu. Od półtora roku pracuję bowiem dla bezpośredniej konkurencji BV, dla sieci reklamowej YellowGreen.pl. Tak samo jak BV zajmujemy się organizowaniem kampanii reklamowych na blogach. Dlatego też nie traktujcie tego, co tu dziś piszę, jako czegokolwiek więcej, niż moje własne prywatne zdanie.

Dla tych z Was, którzy sprawę przegapili, duży skrót i kilka linków do innych blogów z artykułami na ten temat. Sprawa rozbija się o zmiany w regulaminie BV opisane na blogu tutaj, a w szczególności o następujące punkty (wytłuszczenia moje):

§8 pkt 8

Zainstalowanie kodu Smart AdServer jest obowiązkowe dla każdego Blogera i wymaga umieszczenia odpowiedniego kodu Javascript na Blogu.

§8 pkt 9

Każdy Bloger wyraża zgodę na nieodpłatne rozpowszechnianie reklam:

  1. serwisu Brand New Media,
  2. kampanii charytatywnych,
  3. kampanii testowych dla klienta,
  4. kampanii gratisowych dla klienta,

w oparciu o usługę reklama display w każdym czasie, w którym nie jest tam rozpowszechniana reklama innego Reklamodawcy, w ilości nie większej niż 10% miesięcznej ilości odsłon danego Bloga.

§9 pkt 2

Kampanie Reklamowe Display są emitowane na Blogu bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody od Blogera.

Zapisy te oznaczają, że na blogu mamy obowiązek mieć zainstalowany kod Smart AdServer (służący do emitowania kampanii reklamowych, my w YG też go używamy). I że ten kod może służyć do emitowania naszym odwiedzającym kampanii reklamowych bez konsultacji z nami, a także bez wynagrodzenia.

Zanim jeszcze napiszę, co ja o tym myślę, kilka odnośników do innych blogów, których autorzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami:

Co sądzę o nowym regulaminie Blogvertisingu?

Osobiście nie zamierzam go akceptować. Zabieram stamtąd moje zarobione 100 PLN i moje blogi. Bo nie uśmiecha mi się emitowanie za darmo reklam, które mogą mi się nie podobać.

Limit 10% wyświetleń bloga tak naprawdę nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Dla popularnego bloga, regularnie aktualizowanego, 10% wyświetleń może oznaczać, że reklama zostanie wyświetlona raz każdemu odwiedzającemu. Czyli tak naprawdę, zobaczą ją wszyscy UU odwiedzający bloga w ciągu tego miesiąca. Zresztą, w jaki sposób bloger ma sprawdzić, że liczba wyświetleń darmowych reklam nie przekracza 10% wszystkich wyświetleń w miesiącu?

Kod Smart AdServer może być również wykorzystywany do zbierania danych statystycznych, np. liczenia odwiedzających. Osobiście nie widzę w samym tym działaniu nic złego — w końcu BV chce mieć rzetelne pomiary liczby odwiedzających. Ale nikt tak naprawdę nie wie, jakie konkretnie informacje będą zbierane. Bo nikt nie wie, co konkretnie zostanie uruchomione za pomocą tego kodu Smart AdServera.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,



Wpisy powiązane tematycznie:

16 komentarzy do artykułu “Nowy regulamin Blogvertising.pl”

  1. Właśnie zauważyłem, że nowy regulamin jest bardzo nie atrakcyjny dla blogerów. Też chcę zabrać z nich moje blogi, ale mam mały problem. Zgromadziłem coś około 50 zł i czy mogę je wypłacić?

  2. mi napisali, że jeśli nie zaakceptuję regulaminu w ciągu kilku dni (jakie precyzyjne określenie) to usuną mi konto… LOL

  3. Pozwolę sobie wkleić maila, jakiego otrzymałem dziś z BV:

    „Witaj,

    w związku z licznymi pytaniami dotyczącymi nowego regulaminu przesyłamy wyjaśnienia, odnoszące się do najczęściej poruszanych przez Blogerów kwestii.

    – paragraf 8 ust. 9 dotyczący emitowania reklam autopromocyjnych, kampanii charytatywnych, kampanii testowych i gratisowych dla klienta.

    Tego typu zapis umożliwia nam stworzenie bardziej konkurencyjnej oferty dla klientów. Jest to szczególnie ważne w przypadku ofert dotyczących dużej ilości blogów.
    Indywidualna akceptacja trwałaby zbyt długo i z tego powodu część ofert nie dochodziłaby do skutku w ogóle. A przecież wszystkim nam zależy, aby ofert i kampanii było jak najwięcej.

    Kampanie autopromocyjne i charytatywne mogą zostać przez Ciebie wykluczone w panelu blogera. To Ty decydujesz o tym, wpisując niechciane rodzaje kampanii/marek [zakładka „Blogi”, następnie menu „Edycja”]. Nie narzucamy więc kampanii, których z góry nie akceptujesz. Jednocześnie wszystkie kampanie emitowane na podstawie tego paragrafu będą widoczne w panelu blogera [zakładka: „Kampanie”, następnie „W których bierzesz udział”], więc będziesz mięć możliwość monitorowania ich przebiegu.

    Ustalenia tego paragrafu dotyczą tylko kampanii display. Jednocześnie ich emisja może nastąpić wyłącznie w czasie, w którym nie jest rozpowszechniana kampania płatna i nie przekroczy 10% miesięcznej ilości odsłon danego bloga.

    – paragraf 9 ust. 2 dotyczący kampanii reklamowych display emitowanych bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody.

    Tak, jak w poprzednim przypadku zapis umożliwia szybsze tworzenie ofert i realizowanie kampanii bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody Blogera. Wszystkie kampanie będą widoczne dla Blogerów w panelu wraz z wynagrodzeniem za każdą kampanię. Bloger może wykluczyć rodzaje kampanii/marki, w których nie chce brać udziału wpisując je w edycji bloga.”

    Ocenę pozostawiam Czytelnikom…

  4. Mam pytanko. Opłaca się pisać na swoim blogu coś co było już poruszane na innych wielokrotnie? Czy to w ogóle to ma sens?

  5. Mimo, że tematyki nie pasowały do mojego bloga to trzymałem moje konto. Nowy regulamin jednak sprawił, że usunąłem je w minutę.

    Myślę, że jest to kolejny ich krok do zakończenia działalności.

    By by Blogvertising.

  6. Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tymi „kampaniami gratisowymi dla klienta” dlaczego bloger ma coś wyświetlać „gratisowo”.
    Przecież sieć reklamowa ma wszelkie dane na temat wyświetleń i potem CTRów z innych kampanii.

  7. @Lukasz – podważasz podstawy działania wolnego rynku. I wolnego internetu też;)

    @Kamil Kobus – dzwoniłem do Blogvertising i zapewnionio mnie, że zgromadzone do tej pory pieniądze są bezpieczne ( a mam tam 500 zł więc było o co się martwić)

    @Krzysztof Rieske – ja to czekam jak to będzie działało w praktyce. Jeśli przełoży się to na zarobek dla mnie to nie mam nic przeciwko.

  8. To jest strzał w kolano… Jedynym plusem tej sytuacji dla Blogvertising.pl jest to, że jest o nich głośno… Tyle tylko, że głośno w sensie negatywnym…

  9. @Kamil: o ile wiem, minimum do wypłaty to 100 PLN, ale nie wiem, jak wygląda to w przypadku zamykania konta.

    @Łukasz: czasem nie ma innego wyjścia i po prostu trzeba dany temat opisać.

    @Robert: u mnie z tematami kampanii reklamowych było od dłuższego czasu podobnie.

  10. To jest kolejny pokaz jak można „wycyckać” użytkownika. Ile teraz osób usunie tam konto co mają poniżej 100 zł ? I myślę,że jak gdzieś jest wpisane,że wypłacają od 100 zł w górę to możecie nawet przy usuwaniu konta zapomnieć o swoich pieniądzach.

  11. Nieźle się narobiłem, także uważam że zostały oszukane osoby które nie osiągneły progu 100 bo pewnie ich konta będą teraz blokowane.

  12. szukają jeleni i koniec tematu 🙁

  13. Gwozdz do trumny. Co ciekawe, ja nawet maila z info o zmianie regulaminu nie dostalem. Nie, zeby mi byl do czegos potrzebny…
    Blogvertising szkoda, bo chcialem u nich kiedys kampanie prowadzic i mieli bardzo dobre i nietypowe pomysly. Oplacalnosc byla jednak po stronie AdTaily…

  14. Na całe szczęście nie korzystam z ich usług. Niestety czasem trafi się taka czarna owca w każdej branży…

  15. Wrzucam wyjaśnienia, jakie dziś otrzymałem od BV:

    „Jednocześnie chciałabym zaznaczyć, że emisje „darmowe, testowe i charytatywne” dotyczą tylko 10% odsłon Pana strony i chodzi nam tutaj przede wszystkim o sytuację, kiedy umówimy się z panem np. na 25 000 odsłon, a w określonym umową terminie, odsłon będzie 20 000, wtedy ze względu na zobowiązania z klientem, będziemy musieli wyświetlić u Pana dodatkowe 5 000 odsłon, rozłożone w czasie tak, by nie przekroczyły 10% odsłon bloga. Kampanie testowe natomiast pozwolą naszym klientom na 'sprawdzenie’ danego bloga, a następnie wykupienie na nim reklam pod konkretną kampanię. Kampanie charytatywne z natury swej są darmowe, stąd tylko sformalizowanie tego zapisem w regulaminie.”

    Bez komentarza…

  16. Hahaha! Ten nowy regulamin to jakaś kpina jest. Dodatkowo ludzie z Blogvertising chyba naprawdę postradali zmysły i wypisują w swoich „wyjaśnieniach” takie głupoty, że to ludzkie pojęcie przechodzi.

    Uwaga blogerzy! Teraz musimy za darmo testować ich kampanie, żebyśmy wiedzieli czy ktoś będzie klikał czy nie. Idiotyzm?!

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.