16
04
12

Jest lider w branży turystycznej – zarabiaj z partner.odpoczne.pl

Autorem dzisiejszego wpisu gościnnego jest Jakub Cyran. Zdecydowałem się go opublikować nie tylko ze względu na moją osobistą sympatię do Jakuba, którego poznałem na którejś z konferencji w Radomiu. Głównym powodem jest jednak fakt, że tematyka serwisów turystycznych i programów partnerskich dla tych serwisów jest mi zupełnie obca, a wiem, że spora część z Was prowadzi blogi w jakiś sposób powiązane z turystyką.

Chciałbym przedstawić wam Program Partnerski biura podróży Odpoczne.pl. Moim zdaniem, jest to najlepszy Polski Program w branży turystycznej. Za chwilę pokażę Wam, dlaczego tak uważam.

Najwyższe stawki

Na rynku turystycznym jest kilka programów partnerskich, jednak Partner.Odpoczne.pl oferuje najwyższe prowizje. W zależności od tego ile wycieczek sprzeda Twoja strona dostaniesz od 4 do 6% prowizji. Jeżeli mało Ci to mówi, to powinieneś wiedzieć, że konkurencja płaci od 2,5 do 4% czyli oni kończą tam gdzie my dopiero zaczynamy.

Realne wsparcie

Kolejnym argumentem jest to, że w supporcie są weterani programów partnerskich i oprócz panelu, który funkcjonalnością bije na głowę konkurencję otrzymujesz również realne ich wsparcie. Nie wiesz jak dopasować reklamy lub na jakie frazy pozycjonować stronę, aby zarabiać jeszcze więcej? Podpowiemy i pomożemy, pokazując jak wycisnąć jeszcze więcej z Twojej strony.

Narzędzia i innowacja

Następnym polem, na którym wygrywamy z konkurencję są narzędzia, jakie udostępniamy (xml’e, wyszukiwarki, retagergetowanie, zliczanie rezerwacji telefonicznych). Oznacza to, że możesz wstawić w ciągu 2 minut na swoją stronę wyszukiwarkę, dzięki której goście będą mogli od razu wyszukiwać interesujące ich oferty i automatycznie zostaną przekierowani na stronę Odpoczne.pl, aby mogli dokończyć proces rezerwacji wycieczki.

Natomiast XML to baza danych, z której każdy może korzystać, przy budowaniu stron pod PP.

Totalnym hitem jest Retargetowanie! Umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które szukały informacji o konkretnych hotelach. Jeżeli masz stronę na inny temat niż turystyka i uważasz, że nie ma sensu wyświetlania tam reklam Odpoczne to mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość. Dzięki retargetowaniu możesz pokazywać reklamy tylko osobom, które rzeczywiście interesują się wyjazdami zagranicznymi.

Wyobraź sobie sytuację:

  1. Ania Kowalska była w biurze podróży i dostała ofertę na super wycieczkę, ucieszona poszła do domu i wpisała w wyszukiwarkę nazwę hotelu, aby zapoznać się z opiniami i obejrzeć zdjęcia. Weszła na jakiś serwis, który wyświetlił się na pierwszym miejscu.
  2. Pani Ania oglądała jak wygląda hotel i opinie o nim przed dobre kilkadziesiąt minut. Widziała już oczyma wyobraźni siebie, w tych luksusowych warunkach. Postanowiła, że decyduje się na tą wycieczkę.
  3. Zanim jednak ponownie poszła do biura podroży, z którego dostała ofertę weszła na Twoją stronę. I co zobaczyła? Reklamę, w tle były zdjęcia wymarzonego hotelu i wielki napis „Gwarancja najniższej ceny”.
  4. Nie musi nigdzie wychodzić z domu, wystarczy tylko kilka kliknięć i już wszystko gotowe. Wycieczka zarezerwowana, pani Ania szczęśliwa, że oszczędziła czas, a Ty, jako nasz partner otrzymałeś prowizję jakieś 250-300 złotych.

Na takiej zasadzie działa retargetowanie w Partner.Odpoczne.pl.

Czyli na jakie frazy promować stronę?

Czy na jakie wyrażenia należy promować stronę w wyszukiwarkach, aby sprzedawała najlepiej?  Są to wszystkie kombinacje:

  • KRAJ/REGION/ORGANIZATOR last minute
  • KRAJ/REGION/ORGANIZATOR wakacje
  • KRAJ/REGION/ORGANIZATOR wczasy

czyli np.:

  • egipt last minute
  • hurghada last minute
  • exim tours last minute

+ oczywiscie samodzielnie „last minute”, kraj – np. „egipt”, region – np. „hurghada”, „sharm el sheikh”, organizator – „exim tours”

Jakie frazy NIE sprzedają

Są to wszystkie frazy, które wskazują, że użytkownik szuka informacji takich jak: pogoda, mapa, forum, zamieszki, rekiny itd. Na przykład:

  • egipt zamieszki,
  • egipt mapa,
  • egipt forum,
  • pogoda egipt,
  • egipt rekiny.

Ruch z fraz z nazwami hoteli już gorzej konwertuje, bo po nazwie najczęściej ludzie już szukają opinii, a nie oferty.

Dlaczego turystyka, a nie bankowość?

Finanse są bardzo mocno promowane, jest ogromna konkurencja co powoduje, że niewielu się udaje cokolwiek zarobić. W turystyce nie ma jeszcze mocno popularnych programów partnerskich więc konkurencja jest niższa co powoduje, że można zarobić więcej i łatwiej.

Dodatkowo już w 2 połowie kwietnia ilość zamówień lawinowo rośnie tak, więc jest to odpowiedni moment by zacząć promocję w Partner.Odpoczne.pl

Pytania?

Jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości, to jestem do Twojej dyspozycji:
jakub.cyran@odpoczne.pl
501 87 67 95

Autor:Krzysztof Lis | Tagi:



Wpisy powiązane tematycznie:

12 komentarzy do artykułu “Jest lider w branży turystycznej – zarabiaj z partner.odpoczne.pl”

  1. Szkoda, że nie prowadzę bloga o turystyce, bo brzmi świetnie!

  2. Korzystam od dłuższego czasu i naprawdę polecam ;-).
    Z wypłacalnością nie ma problemów, a co istotne – faktycznie jest to najbardziej intratny program partnerski, jeśli chodzi o turystykę.

  3. Wszystko fajnie, tylko niestety te frazy które są sugerowane w artykule w większości są obstawione przez biura podróży. Oni pakują sporą kasę w pozycjonowanie, więc przebić ich jest dosyć ciężko. Jedyna rada to znaleźć jakąś bardzo niszową frazę.

  4. Całkiem ciekawa propozycja. Fajnie, że poruszono tym wpisem temat które z pewnością przyda się w niszy.

  5. Bardzo atrakcyjna oferta, ale faktycznie najwięcej zyskają osoby prowadzące bloga czy strony turystyczne…

  6. @Witek – lub mieć stałe grono czytelników z tej branży. Nie każdy ruch prowadzi z google.

  7. @Kuba – masz rację, tyle że ja odniosłem się głownie do tego paragrafu z sugestiami fraz, aby promować się w wyszukiwarkach.

  8. @Kuba – śmiem twierdzić, że w tej branży znamienita większość ruchu pochodzi z SERPów.

    Te i podobne frazy są nie do ruszenia przez amatora – kogoś, kto nie zna się na pozycjonowaniu, nie stać go na odpowiednie narzędzia lub też nie ma odpowiednio silnego zaplecza.

    Sytuacja wygląda podobnie jak z branżą finansową (chociaż finansówka jest trudniejsza) – prowizje z PP są duże, świetnie też wychodzi się w tej branży na AdWords, ale trzeba najpierw zainwestować spore środki, wiedzę i czas by znaleźć się na pozycjach, które generują jakąkolwiek konwersję.

    Zawsze można faktycznie spróbować znaleźć niszę – hotele, regiony, kraje, które łatwiej wbić na topowe pozycje. Tylko, czy są to nisze na tyle ciekawe, by zachęcić potencjalnych klientów? Wątpię 🙂

  9. A ja się ciesze na taki artykuł.
    Mam stronę turystyczną więc czym prędzej się rejestruje, a to co mam teraz wywalam bo nic ciekawego to nie jest.

  10. Hmmm, ciekawy artykuł. Zgadzam się z wcześniejszymi komentarzami, branża turystyczna jest bardzo konkurencyjna, ale jak to zwykle bywa trzeba trafić w dobrą niszę i też można trochę tortu spróbować.

    Nawiasem na stronie głównej bloga, nie ma linka do forum, które niedawno było reaktywowane? Myślę że warto go dodać w dziale zasoby.

  11. @Krzysztof: dzięki za zwrócenie uwagi, rzeczywiście linka nie było, ale teraz już jest. 🙂

  12. Muszę powiedzieć, że ciekawe porady. Jak ktoś zaczyna w tym biznesie to z pewnością to mu się przyda.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.