16
04
12
Jest lider w branży turystycznej – zarabiaj z partner.odpoczne.pl
Autorem dzisiejszego wpisu gościnnego jest Jakub Cyran. Zdecydowałem się go opublikować nie tylko ze względu na moją osobistą sympatię do Jakuba, którego poznałem na którejś z konferencji w Radomiu. Głównym powodem jest jednak fakt, że tematyka serwisów turystycznych i programów partnerskich dla tych serwisów jest mi zupełnie obca, a wiem, że spora część z Was prowadzi blogi w jakiś sposób powiązane z turystyką.
Chciałbym przedstawić wam Program Partnerski biura podróży Odpoczne.pl. Moim zdaniem, jest to najlepszy Polski Program w branży turystycznej. Za chwilę pokażę Wam, dlaczego tak uważam.
Najwyższe stawki
Na rynku turystycznym jest kilka programów partnerskich, jednak Partner.Odpoczne.pl oferuje najwyższe prowizje. W zależności od tego ile wycieczek sprzeda Twoja strona dostaniesz od 4 do 6% prowizji. Jeżeli mało Ci to mówi, to powinieneś wiedzieć, że konkurencja płaci od 2,5 do 4% czyli oni kończą tam gdzie my dopiero zaczynamy.
Realne wsparcie
Kolejnym argumentem jest to, że w supporcie są weterani programów partnerskich i oprócz panelu, który funkcjonalnością bije na głowę konkurencję otrzymujesz również realne ich wsparcie. Nie wiesz jak dopasować reklamy lub na jakie frazy pozycjonować stronę, aby zarabiać jeszcze więcej? Podpowiemy i pomożemy, pokazując jak wycisnąć jeszcze więcej z Twojej strony.
Narzędzia i innowacja
Następnym polem, na którym wygrywamy z konkurencję są narzędzia, jakie udostępniamy (xml’e, wyszukiwarki, retagergetowanie, zliczanie rezerwacji telefonicznych). Oznacza to, że możesz wstawić w ciągu 2 minut na swoją stronę wyszukiwarkę, dzięki której goście będą mogli od razu wyszukiwać interesujące ich oferty i automatycznie zostaną przekierowani na stronę Odpoczne.pl, aby mogli dokończyć proces rezerwacji wycieczki.
Natomiast XML to baza danych, z której każdy może korzystać, przy budowaniu stron pod PP.
Totalnym hitem jest Retargetowanie! Umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które szukały informacji o konkretnych hotelach. Jeżeli masz stronę na inny temat niż turystyka i uważasz, że nie ma sensu wyświetlania tam reklam Odpoczne to mam dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość. Dzięki retargetowaniu możesz pokazywać reklamy tylko osobom, które rzeczywiście interesują się wyjazdami zagranicznymi.
Wyobraź sobie sytuację:
- Ania Kowalska była w biurze podróży i dostała ofertę na super wycieczkę, ucieszona poszła do domu i wpisała w wyszukiwarkę nazwę hotelu, aby zapoznać się z opiniami i obejrzeć zdjęcia. Weszła na jakiś serwis, który wyświetlił się na pierwszym miejscu.
- Pani Ania oglądała jak wygląda hotel i opinie o nim przed dobre kilkadziesiąt minut. Widziała już oczyma wyobraźni siebie, w tych luksusowych warunkach. Postanowiła, że decyduje się na tą wycieczkę.
- Zanim jednak ponownie poszła do biura podroży, z którego dostała ofertę weszła na Twoją stronę. I co zobaczyła? Reklamę, w tle były zdjęcia wymarzonego hotelu i wielki napis „Gwarancja najniższej ceny”.
- Nie musi nigdzie wychodzić z domu, wystarczy tylko kilka kliknięć i już wszystko gotowe. Wycieczka zarezerwowana, pani Ania szczęśliwa, że oszczędziła czas, a Ty, jako nasz partner otrzymałeś prowizję jakieś 250-300 złotych.
Na takiej zasadzie działa retargetowanie w Partner.Odpoczne.pl.
Czyli na jakie frazy promować stronę?
Czy na jakie wyrażenia należy promować stronę w wyszukiwarkach, aby sprzedawała najlepiej? Są to wszystkie kombinacje:
- KRAJ/REGION/ORGANIZATOR last minute
- KRAJ/REGION/ORGANIZATOR wakacje
- KRAJ/REGION/ORGANIZATOR wczasy
czyli np.:
- egipt last minute
- hurghada last minute
- exim tours last minute
+ oczywiscie samodzielnie „last minute”, kraj – np. „egipt”, region – np. „hurghada”, „sharm el sheikh”, organizator – „exim tours”
Jakie frazy NIE sprzedają
Są to wszystkie frazy, które wskazują, że użytkownik szuka informacji takich jak: pogoda, mapa, forum, zamieszki, rekiny itd. Na przykład:
- egipt zamieszki,
- egipt mapa,
- egipt forum,
- pogoda egipt,
- egipt rekiny.
Ruch z fraz z nazwami hoteli już gorzej konwertuje, bo po nazwie najczęściej ludzie już szukają opinii, a nie oferty.
Dlaczego turystyka, a nie bankowość?
Finanse są bardzo mocno promowane, jest ogromna konkurencja co powoduje, że niewielu się udaje cokolwiek zarobić. W turystyce nie ma jeszcze mocno popularnych programów partnerskich więc konkurencja jest niższa co powoduje, że można zarobić więcej i łatwiej.
Dodatkowo już w 2 połowie kwietnia ilość zamówień lawinowo rośnie tak, więc jest to odpowiedni moment by zacząć promocję w Partner.Odpoczne.pl
Pytania?
Jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości, to jestem do Twojej dyspozycji:
jakub.cyran@odpoczne.pl
501 87 67 95
12 komentarzy do artykułu “Jest lider w branży turystycznej – zarabiaj z partner.odpoczne.pl”
Pozostaw komentarz
Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.
Szkoda, że nie prowadzę bloga o turystyce, bo brzmi świetnie!
Korzystam od dłuższego czasu i naprawdę polecam ;-).
Z wypłacalnością nie ma problemów, a co istotne – faktycznie jest to najbardziej intratny program partnerski, jeśli chodzi o turystykę.
Wszystko fajnie, tylko niestety te frazy które są sugerowane w artykule w większości są obstawione przez biura podróży. Oni pakują sporą kasę w pozycjonowanie, więc przebić ich jest dosyć ciężko. Jedyna rada to znaleźć jakąś bardzo niszową frazę.
Całkiem ciekawa propozycja. Fajnie, że poruszono tym wpisem temat które z pewnością przyda się w niszy.
Bardzo atrakcyjna oferta, ale faktycznie najwięcej zyskają osoby prowadzące bloga czy strony turystyczne…
@Witek – lub mieć stałe grono czytelników z tej branży. Nie każdy ruch prowadzi z google.
@Kuba – masz rację, tyle że ja odniosłem się głownie do tego paragrafu z sugestiami fraz, aby promować się w wyszukiwarkach.
@Kuba – śmiem twierdzić, że w tej branży znamienita większość ruchu pochodzi z SERPów.
Te i podobne frazy są nie do ruszenia przez amatora – kogoś, kto nie zna się na pozycjonowaniu, nie stać go na odpowiednie narzędzia lub też nie ma odpowiednio silnego zaplecza.
Sytuacja wygląda podobnie jak z branżą finansową (chociaż finansówka jest trudniejsza) – prowizje z PP są duże, świetnie też wychodzi się w tej branży na AdWords, ale trzeba najpierw zainwestować spore środki, wiedzę i czas by znaleźć się na pozycjach, które generują jakąkolwiek konwersję.
Zawsze można faktycznie spróbować znaleźć niszę – hotele, regiony, kraje, które łatwiej wbić na topowe pozycje. Tylko, czy są to nisze na tyle ciekawe, by zachęcić potencjalnych klientów? Wątpię 🙂
A ja się ciesze na taki artykuł.
Mam stronę turystyczną więc czym prędzej się rejestruje, a to co mam teraz wywalam bo nic ciekawego to nie jest.
Hmmm, ciekawy artykuł. Zgadzam się z wcześniejszymi komentarzami, branża turystyczna jest bardzo konkurencyjna, ale jak to zwykle bywa trzeba trafić w dobrą niszę i też można trochę tortu spróbować.
Nawiasem na stronie głównej bloga, nie ma linka do forum, które niedawno było reaktywowane? Myślę że warto go dodać w dziale zasoby.
@Krzysztof: dzięki za zwrócenie uwagi, rzeczywiście linka nie było, ale teraz już jest. 🙂
Muszę powiedzieć, że ciekawe porady. Jak ktoś zaczyna w tym biznesie to z pewnością to mu się przyda.