10
06
16

Jak samodzielnie pozycjonować stronę lub blog i zwiększyć ruch?

Wpis gościnny

Trudność w znalezieniu dobrych specjalistów czy coraz częstsza, mała uczciwość dużych korporacji sprawia, że pozycjonowanie czy zwiększanie ruchu na stronie wymaga samodzielnego działania. W dzisiejszym artykule przedstawię 10 kroków do tego, jak samodzielnie pozycjonować stronę, sklep czy też blog. Dowiesz się z niego, jak realnie zwiększyć ruch i co za tym idzie sprzedaż. Co ważniejsze, przedstawione tu metody, powszechnie uznawane są jako white seo.

1. Jaki jest nasz podstawowy cel?

W pierwszej kolejności powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki mamy główny cel. Trzeba określić, czego dokładnie ma dotyczyć nasza kampania i na ile możemy doprecyzować naszą grupę odbiorców. Jest o kogo walczyć.  Według badań  (CBOŚ, Internauci 2015) co drugi dorosły Polak kupił coś w sieci przynajmniej jeden raz w roku. Internet staje się więc powszechnym miejscem do robienia zakupów.

Na tej podstawie możemy przejść do kolejnego punktu jakim jest:

2. Analiza fraz kluczowych

Jest to konieczny etap zarówno dla biznesów online, jak i tych działających  stacjonarnie.  Polscy  Internauci nie tylko kupują w sieci, płacą rachunki czy korzystają z Facebooka.  Wg badań 65% użytkowników Internetu (Gemius dla e-Commerce, 2015) poszukuje w sieci produktów, które zamierza później zakupić.

Pytanie: czy internauci kupują mój produkt i poszukują go w sieci?  

Na to pytanie odpowie nam właśnie analiza słów kluczowych. Tak więc jest to etap nie do przecenienia dla każdej działalności gospodarczej. Znalezienie słów kluczowych to doskonały sposób na to, żeby  trafić w oczekiwania i gusta grupy docelowej. Podpowiedzą nam, czego potencjalni klienci chcieliby się dowiedzieć o danym produkcie czy usłudze.

Jak szukać fraz kluczowych?

W pierwszej kolejności warto je podzielić na 2 grupy:

• Słowa kluczowe produktowe – sprzedażowe

Tego typu frazy zawierają  informację, co potencjalni klienci zamierzają kupić, jak duza jest to grupa, jak wygląda konkurencja. Są to wszelkiego rodzaju słowa kluczowe, które dokładnie odzwierciedlają oferowany produkt lub usługę. Np: srebrne kolczyki damskie, opony letnie 15, stomatolog dziecięcy Toruń itp.

slowa-kluczowe-produktowe

slowa-kluczowe-produktowe-plener

• Słowa kluczowe poradnikowe – informacyjne

Frazy te powinny powstać oczywiście w oparciu o produkty, jakie chcemy sprzedawać. Informują, jakiej wiedzy na temat danego produktu czy usługi potrzebuje Internauta, co interesuje go w tym zakresie. Treści, które będziemy promować na blogu firmowym powinny odzwierciedlać tego typu frazy kluczowe (optymalizacja bloga).  Przykłady takich fraz:  jak dopasować kolczyki do sukienki; jakie opony na lato; jaki stomatolog dziecięcy w Toruniu.

slowa-kluczowe-poradnikowe

slowa-kluczowe-poradnikowe-plener

W pierwszym przypadku bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dopasowanie fraz kluczowych, aby jak najlepiej odzwierciedlały oferowany produkt. Drugi przypadek jest o tyle istotny, że nie tylko doradzimy użytkownikowi, ale dodatkowo będziemy budować swój wizerunek jako eksperta, przez co wzbudzimy większą wiarygodność. Dzięki temu rośnie szansa, że coś od nas kupi.

Przydatne linki:

Artykuł na moim blogu: Jak dobrać słowa kluczowe?

Można kupić gotową: Analiza fraz kluczowych

3. Artykuły sponsorowane

Decydując się na White Seo, artykuły sponsorowane są jednym z istotniejszych elementów. Nie sprawiają wrażenia linków naturalnych a prawie nimi są. Poza faktem, że pozyskujemy linki z mocnych źródeł, jakimi są portale internetowe. Przy odpowiedniej optymalizacji i/lub promocji danej treści możemy zyskać nie tylko wyższe pozycje, ale też większy ruch.

4. Budowanie profilu linków

Z bardziej podstawowych kwestii warto pamiętać aby zachować odpowiedni profil linków. Nie należy linkować zbyt dużo na tzw anchor tekst. Z mojego doświadczenia wynika iż obecnie najlepiej (mi) sprawdza się zachowanie proporcji: 70% brand i 30% fraza pozycjonowana.

profil-linkowania-majestic

5. Zaplecze seo – marketingowe

Wg. mnie ciekawszym rozwiązaniem jest też budowa własnego zaplecza. Zaplecze takie to sieć stron internetowych, które wspierają pozycjonowanie domeny docelowej. Celowo wspomniałem, iż jest to zaplecze seo-marketingowe, gdyż w moim mniemaniu, obecnie strony tego typu powinny dostarczać użytkownikom dobrej jakości contentu, co też może przełożyć się na dodatkowy ruch. Tu chciałbym polecić jeden z moich artykułów w których obszerniej opisuję ten temat.

jak-powinno-wygladac-zaplecze-seo

Przydatne linki:

Artykuł na blogu SEO Ninja: Zaplecze seo – jak stworzyć to idealne i wykorzystać jego potencjał

Gotowe do kupienia: Efektywne Zaplecza seo

6. Infografiki

Same w sobie nie mają wartości dla pozycjonowania ale regularnie publikowane w sieci, są dobrym sposobem na dywersyfikację linków. Publikowane na odpowiednich blogach czy portalach, potrafią  dodatkowo dostarczyć konstruktywny ruch na stronę. Ponadto dobrze zaplanowane i zaprojektowane mogą wywołać efekt wirusowy.

7. Barter

Mam tu na myśli fakt, że możemy znajdować strony na których warto umieścić link do naszej strony pozycjonowanej i nie koniecznie musimy płacić w zł. Możemy zaproponować  wymianę barterową, link do naszej strony w zamian za nasz produkt lub usługę.

8. Recenzje

Dobrym pomysłem jest również wysyłanie naszych produktów do recenzji. Dzięki takim działaniom nie tylko dowiadujemy się co inni myślą na temat danego produktu, który oferujemy ale też pozyskujemy ciekawy ruch i przede wszystkim mocny link (zakładając, że dany blog został pod tym katem sprawdzony i wybrany).

9. Udział w dyskusjach

Kolejną proponowaną przeze mnie metodą jest komentowanie innych blogów i udzielanie się na forach dyskusyjnych. Dzięki takim zabiegom, możemy reklamować nasze poszczególne strony czy podstrony. Zyskamy dywersyfikację linków bo linki w komentarzach czy na forach internetowych są często linkami nofollow i dodatkowy ruch.

10. Blogi produktowe

Przydają się zwłaszcza w sytuacjach, jeśli mamy zróżnicowany asortyment w ofercie. Wdrażając blogi, które skupiają doprecyzowane grupy odbiorców zapewniamy sobie nie tylko ruch na tych właśnie blogach, ale też możemy umieszczać na nich linki, które prowadzą do naszej strony czy sklepu docelowego. W ten sposób możemy poprawić również jego pozycje.

Warto zwrócić uwagę na duzą poczytność tego typu treści. Blogi mają swoich stałych odbiorców. W Polsce czyta je  co trzeci internauta, dokładnie ponad 34% (CBOŚ, Internauci 2015). Grupa ta powiększyła się w porównaniu z rokiem 2014.

Przydatne linki:

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy: Zgred

Zamów gotowy blog produktowy: Zakładanie i prowadzenie blogów firmowych

Podsumowując

Pewna część osób, które zajmują się pozycjonowaniem z pewnością stwierdzą, że nie istnieje coś takiego jak white seo. W pewnym sensie mają rację bo żadne manipulowanie wynikami Google nie jest white seo. Nie mniej stosując powyższe metody z pewnością zyskamy znacznie bezpieczniejszy efekt niż w przypadku metod uznawanych jako black. Ponadto wartością dodaną jest tu dodatkowy ruch, jaki można uzyskać stosując zamieszczone tu porady.

 

Jakub Wasielewski — autor wpisu

Pasjonat pozycjonowania i content marketingu. W roku 2012 założył markę The First.pl, a rok później zajął 5 miejsce w Mistrzostwach Polski Pozycjonowania Stron. Z początkiem roku 2014 założył sklep The First.Sklep.pl, gdzie oferuje zaplecza SEO, blogi produktowe, pakiety pozycjonowania i konsultacje.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: , ,
Wpisy powiązane tematycznie:

10 komentarzy do artykułu “Jak samodzielnie pozycjonować stronę lub blog i zwiększyć ruch?”

  1. Faktycznie w obecnych czasach marketing i pozycjonowanie idą mocno w parze. Dobranie fraz jest też bardzo ważne, kiedyś dla naszego sklepu przygotowaliśmy zestawienie fraz long tail i po wdrożeniu optymalizacji pod nie, mieliśmy niezły wzrost ruchu.

  2. @Dominika – to prawda, jeśli sklep czy blog jest podlinkowany to czasem wystarczy przygotować zestawienie fraz kluczowych i zoptymalizować pod nie serwis aby wprowadzić trochę fraz do top 10 🙂

  3. Zaplecza seo o których piszesz to już prawie blogi produktowe. Czytałem Twój case study na seoninja.pl i muszę przyznać, że robi wrażenie.

  4. Pytanko,

    Jakie platformy polecisz dla artykułow sponsorowanych?
    Czy bedzie to Whitepress? Moze jakies inne.

    Pytanie #2 – jaki moze byc koszt takiej kampani, aby przyniosla ona efekty.

    pozdrawiam

  5. @Michał – Jeśli mają to być artykuły, które mają generować ruch to polecam szukać blogów i portali na własną rękę. Jeśli mają to być artykuły sponsorowane, które mają poprawić pozycje i przy okazji dostarczyć trochę ruchu to polecam mój sklep (zakładka „artykuły sponsorowane” ;).

    1. Artykuły sponsorowane głównie do pozycjonowania
    Koszt jednej publikacji to od 30-40zł sztuka za publikację, który jest dobrym linkiem i przy okazji generuje ruch, taki należy wysyłać od kilku do kilkunastu miesięcznie, zależy od fraz pozycjonowanych.

    2. Artykuły sponsorowane głównie do generowania ruchu
    Koszt jednej publikacji artykułu sponsorowanego, który generuje ruch i od razu zamówienia (najczęściej) a przy okazji poprawia pozycje to od 300 zł. Tych polecam szukać na własną rękę lub zlecić. Najtrudniejsze jest właśnie znalezienie takiego, który ma dobre statystyki i zaufanych użytkowników

  6. Czyste white seo nie istnieje, ponieważ każde działanie ma charakter manipulowania wynikami szukajki. Jednak przedstawione powyżej działania są na tyle rozsądne że ograniczają trochę ryzyko nałożenia na stronę filtra.

  7. dużo wspaniałych wskazówek, dzięki!

  8. Ostatnio na grupie na fejsie czytalem inny poradnik blogerek modowych cytuje „Znajdz blog o podobnej tematyce i zaczni w komentarzach wyzywac autora bloga na pojedynek albo hejtuj fejm zapewniony” do teraz nie wiem o co chodzi z tym „pojedynkiem”

  9. Dokładnie nie ma czegoś takiego jak white seo..

  10. @Michal – takie porady mogłeś przeczytać tylko na blogu modowym ;D Nie mniej mogę domniemać, że taka strategia spowoduję coś w rodzaju marketingu szeptanego i ludzie zaczną o danej sprawie pisać. To z kolei przełoży się na ruch i może przełożyć się na „naturalne” linki.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.