18
05
12

E-biznes: Zarabianie przez Internet – wrażenia

W ubiegłym tygodniu pisałem, że odwiedzę Toruń i dziś chciałem właśnie o tej imprezie, w której wziąłem udział, napisać. Ale tym razem będę bardziej „frontem do czytelnika” i w tytule napisałem o jaką imprezę chodziło. 🙂

Zaproszony zostałem przez organizatorów, Studenckie Forum Business Centre Club w Toruniu, do opowiedzenia o budowaniu marki w internecie. Trochę sobie ten temat doprecyzowałem, i przygotowałem dwugodzinną prezentację o tym, jak z pomocą bloga wypromować samego siebie w tematycznej niszy. To właśnie mój wykład miał zaczynać całą dwudniową imprezę, dlatego byłem mocno zestresowany.

Poszło mi chyba całkiem nieźle. Nie skorzystałem z dobrych rad moich znajomych i nie rozpocząłem opowieści od żenującego żartu prowadzącego (mój ulubiony: co ma wspólnego łyżka z jesienią?). W czasie zmieściłem się na styk, skończyłem chyba z kwadrans po przewidzianym czasie, choć trzeba byłoby od tego odjąć 10-minutową przerwę. A więc udało mi się to, czego zawsze najbardziej się obawiam — że slajdy skończą mi się zbyt szybko. 😉

Prezentację mam, nagrałem sobie audio mojej wypowiedzi, może jak znajdę chwilę, uda mi się Wam ją jakoś udostępnić.

Po mnie prezentację o organizowaniu wsparcia inwestora w e-biznesie przedstawił Łukasz Jarzembowski z Miasta Szkoleń, a potem firma JADE, o narzędziach w IT. Prezentacji tych nie widziałem.

Drugiego dnia występowali Piotr Majewski i Paweł Danielewski.

Piotra znam od dobrych 6 czy 7 lat, to jest od czasów, gdy stawiałem pierwsze kroki w internetowym biznesie. Jego Czas na e-Biznes polecił mi jeden z moich przyjaciół, przez dwa czy trzy lata byłem subskrybentem tego płatnego serwisu. Do dziś jestem zapisany na parę jego list adresowych. Minęliśmy się chyba ze dwa razy na jakichś konferencjach i dopiero teraz była okazja się przedstawić i zamienić kilka słów.

Piotr miał opowiedzieć o źródłach inspiracji i sposobach na znalezienie swojej niszy do działania. Wyszło jednak tak, że przez prawie półtorej godziny powiedział mnóstwo ciekawych i przydatnych rzeczy, m.in. odnośnie różnic między mentalnością pracownika a biznesmena, a także o tym, dlaczego nie warto liczyć na jeden złoty strzał (czyli zarobienie miliardów $ na wynalezieniu nowego Facebooka). Z tego wykładu wynotowałem sobie trochę pomysłów do wykorzystania w moich blogo-biznesach, to prawdopodobnie było jedne z najlepiej wykorzystanych 90 minut w moim życiu.

O najważniejszej z rzeczy, które usłyszałem, postaram się napisać na łamach niniejszego bloga na przestrzeni najbliższych dni. Dlatego nie chcę o tym w tej chwili szczegółowo wspominać.

Z Pawłem kolei kontaktowaliśmy się na przestrzeni ostatnich lat kilka razy przy różnych okazjach. Śledziłem też promocję Experta 2.0 i teraz Experta 3.0. Paweł miał opowiedzieć o kilku przeprowadzonych przez siebie akcjach promocyjnych na przestrzeni ostatniego roku. Jego wystąpienia nie widziałem (musiałem się wcześniej urwać z powrotem do domu), ale zaglądałem mu przez ramię do komputera i co nie co podejrzałem na ekranie. Żałowałem, że nie mogłem zostać i obejrzeć prezentacji, bo na pewno bym z niej w najbliższej przyszłości skorzystał.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi:
Wpisy powiązane tematycznie:

9 komentarzy do artykułu “E-biznes: Zarabianie przez Internet – wrażenia”

  1. sorry Krzysiek, nie obrażaj się, ale sami ekspierdzi: Majewski i chyba jeszcze gorszy Danielewski. To dopiero jest mastah w manipulacji i cisnięciu kitów.

  2. @fan
    Czemu uważasz że Ci panowie wciskają kit. Poprzyj swoją wypowiedź dowodami albo zatrzymaj takie teksty dla siebie.

  3. Możesz napisać coś więcej o tych 90 minutach, co tam konkretnie ciekawego było

  4. Krzysztofie miło było poznać Ciebie osobiście.

    @Kubek: Piotr mówił o tym aby nie wchodzić do biznesu jeśli myślisz tylko o tym aby zarobić. Przedstawiał jak media promują biznes internetowy tj. facebook 500 miliardów, google XX mld, wartość instagram a nie mówi się o porażkach tych firm (np. Rovio od Angry Birds wcześniej ponoć wypuściło 51 nietrafionych gier)

    Wskazywał, że przez taką promocję większość bierze się za kopiowanie facebooka czy innych portali/gier podczas gdy rzeczywistość jest zupełnie inna.

    Pokazywał również ciekawe podejście sprzedażowe. To raczej była już strategia na to jak sprzedawać pierwszy produkt na granicy rentowności a następnie budować biznes na kolejnych produktach w ramach klienta powracającego.

    @fan: Przykre gdy ktoś nazywa cię publicznie ściemą. Obejrzyj chociaż jedną z moich prezentacji a zauważysz, że
    a) na ostatnim webinarze opowiadałem jak to jest z tymi 100.000 z akcji promocyjnej, że tak naprawdę autor na rękę dostaje z tego około 15%
    b) …, że jeśli udało się moim klientom (czy klientowi) wygenerować 90 tyś dochodu to nie oznacza, że tak samo będzie u każdego. Że nie jest to ani proste ani szybkie do wdrożenia.
    c) …, że zanim zacząłem więcej generować spędziłem mnóstwo godzin na testach, sprawdzaniu, gromadzeniu wiedzy.

    Aż muszę wyróżnić bo na 99% nie przeczytasz całości.
    —————————————————————————
    To, że pół rynku to dziadostwo z rodzaju domowych systemów naciągania, mówiących jak od zera stać się milionerem bez wiedzy, pracy, wkładu, na skróty. To nie znaczy, że to samo robi cały rynek.
    —————————————————————————

    Dzięki Krzysztof jeszcze raz za wymianę zdań, do zobaczenia na kolejnej konferencji.

  5. To jak będzie z tym nagraniem? Dostaniemy je? 🙂

  6. @Kuba: na razie nie, okazało się, że nie nagrałem audio z kilku pierwszych slajdów drugiej części prezentacji i musiałbym ten komentarz dograć. 🙁

  7. @Krzysztof Lis: Ok, czekam nadal 🙂

  8. A ta łyżka ??? – co ma wspólnego z jesienią??? :))

  9. Je się nią.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.