Dlaczego nie warto zachęcać do klikania?

Jeżeli masz za sobą lekturę reguł uczestnictwa w programie AdSense (a przecież masz, trzeba je przeczytać przy zakładaniu konta) wiesz już na pewno, że nie wolno zachęcać do klikania w reklamy kontekstowe. To oczywiście nie dotyczy polecania produktów, czyli reklam płatnych za podjęcie akcji a nie za kliknięcie. Tak czy siak, zachęcać nie wolno. Pisałem o tym między innymi w tekście “Czego nie wolno robić w AdSense”.

Ale jak się temu przyjrzeć bliżej, to się po prostu nie opłaca!

Dlaczego? Ano z powodu mechanizmu smart pricing.

Należy się spodziewać, że osoby zainteresowane reklamą w nią klikną. Jeśli zainteresuje ją to, co dalej znajdą na stronie, będą ją przeglądać, być może złożą zamówienie w sklepie, itd. Dzięki możliwości śledzenia konwersji w AdWords reklamodawca ma nad tym kontrolę.

Jeśli gość nie jest zaciekawiony reklamą, to w nią nie kliknie. Nie ma więc się co spodziewać, żeby dokonał jakiejkolwiek akcji pożądanej przez reklamodawcę. Jeśli takich kliknięć będzie wiele, konto AdSense z takimi kliknięciami ma szansę zostać potraktowane smart pricingiem. Nie wspominając już o możliwości zablokowania konta AdSense…

Warto więc myśleć nad zwiększeniem CTR na inne sposoby niż tylko zachęcanie do klikania… Tym bardziej, że zachęcanie do klikania szkodzi AdSense’owiczom jeszcze w jeden sposób: zniechęca firmy do reklamowania się w AdWords…

2 komentarze do “Dlaczego nie warto zachęcać do klikania?”

  1. Żeby namawianie do klikania się opłacało – musielibyśmy mieć dużą grupę społeczności internetowej, która byłaby chętna to zrobić… Inaczej, z takiego namawiania będą grosze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *