29
10
07

Czy warto walczyć o Page Rank?

Page Rank (po polsku będzie to Wskaźnik Page’a) służy wyszukiwarce Google jako jedna z metod tworzenia SERPów, czyli wyników wyszukiwania. Od kiedy pojawiła się możliwość jego sprawdzenia, dla wielu twórców stron internetowych stał się on wskaźnikiem wartości strony. Dziś doszło do tego, że PR jest dla niektórych fetyszem… Jest on wykorzystywany na przykład do obliczania rankingu Krytyków albo używany do wyceniania linków w LinkLifcie.

W założeniu PR miał być algorytmem przeliczającym na liczby rozsądne stwierdzenie, że blog jest tym ciekawszy, im więcej osób się na niego powołuje. PR obliczany był więc na podstawie ilości linków prowadzących do danego bloga. Oczywiście, im wyższy PR ma strona linkująca, tym bardziej PR bloga przyrastał.

Page Rank - schemat działania
Obrazek stworzył Felipe Micaroni Lalli.

Moje doświadczenia z PR od samego początku zabaw z SEO nastawiły mnie do tego wskaźnika sceptycznie… Moja ulubiona witryna tematyczna całkiem nieźle konkurowała z innymi, pomimo niewysokiego PR. Od tamtego czasu nie zacząłem się przejmować PR, bo nie widziałem w tym powodu. Moje teksty pojawiały się w wynikach wyszukiwania, nie zawsze tam, gdzie bym chciał, ale jednak.

Tobie radzę to samo – nie przejmuj się Page Rankiem.

Dlaczego? Według mojej najlepszej wiedzy, Page Rank odgrywa dziś coraz mniejsze znaczenie przy określaniu położenia witryn w SERPach. Internet jest zaspamowany farmami linków, systemy ich wymiany i sprzedaży też swoje robią.

Oczywiście, jakiś wskaźnik wartości blogów (witryn) w Google jest na pewno używany. Czy będzie to PR, Technorati Authority czy może coś innego, np. Trust Rank (wskaźnik zaufania), nie ma znaczenia. Tworząc naprawdę dobrego bloga, najlepiej tematycznego, bez problemu osiągniesz wysoki poziom dowolnego wskaźnika jakości.

Jeśli więc PR spadł Ci przy ostatniej aktualizacji, nie marudź, tylko bierz się do roboty. Treść przede wszystkim!

Tekst ten piszę zainspirowany artykułem Darrena.

Autor:Krzysztof Lis | Tagi: ,
Wpisy powiązane tematycznie:

15 komentarzy do artykułu “Czy warto walczyć o Page Rank?”

  1. Jednym z plusów posiadania PR4 i powyżej jest więsza możliwość dodawania swojej strony do katalogów stron, które właśnie respektują tylko i wyłącznie PR4< lub kasę. Wbrew pozorom takich katalogów w necie jest całkiem sporo, jak nie najwięcej.
    Na podstawie moich doświadczeń stwierdziłam, że PR jest zależny przede wszystkim od tego jak strona (czy też blog) jest wypozycjonowana, dopiero na 2 miejscu jest oglądalność strony. Ponieważ wypozycjonowałam mojego bloga o zarabianiu z myślą by wypozycjonować stronę, która jest nadal w proszku (a tym samym zapewnić jej lepszy start) mam tam po kilku miesiącach PR4, a blogi, które są raczej tylko otoczką, pobocznymi tematami, ale za to mają podobną ilość odwiedzin mają PR2. Dlaczego? Bo są słabiej wypozycjonowane.
    Proponowałabym więc byś odgrzebał swój back-up bloga i dalej w nim pisał odsyłając co chwilę czytelnika do Twojej strony, np. „więcej informacji znajdziesz na mojej stronie….”. Kluczem do sukcesu jak zawsze są linki i społeczności. Im więcej kumpli znajdziesz tym częściej będą umieszczać linki do Ciebie z czystej sympatii.

  2. […] podzielam opinię Krzysztofa Lisa – nie warto przejmować się spadkiem PR, ani nie ma co się specjalnie cieszyć jego wzrostem. […]

  3. ważnym czynnikiem w tym update’cie była ilość wychodzących linków z danej strony.

    można też zaobserwować że głównie PR podskoczył nowym stroną, stare natomiast utrzymały się bądź PR spadł o jedno oczko

  4. Ja również twierdzę, że PR nie ma praktycznie żadnej wartości. No chyba że ktoś chce sprzedawać pokemonom linki na allegro 😉
    Często strony z niższym PR są wyżej w SERPach niż strony o wyższym PR. Linkowanie też tutaj ma g… do rzeczy. Na moich podstronach na które nie BL wogóle PR=3, a na głównej z kilkuset BL – 2. Ilość linków wychodzących też nie ma znaczenia.
    Chyba się algorytm zmienił. No i dobrze 🙂

  5. […] tym wyższy PageRank naszego ukochanego Google (kurcze, znów Krzysztof Lis). […]

  6. Również się zgadzam, obecnie uważa się, że PR nie ma zupełnie ŻADNEGO wpływu na pozycje strony w serpach.

  7. […] smucą. Ja się bynajmniej cieszę, bo strony które pozycjonuję wskoczyły o 1 oczko wyżej 🙂 Page Rank (po polsku będzie to Wskaźnik Page’a) służy wyszukiwarce Google jako jedna z metod tworzenia […]

  8. A jak często aktualizowany jest Page Rank ?

  9. Trudno powiedzieć. Podobno co kwartał, u mnie się ta teoria sprawdza średnio.

  10. a ja powiem tak, PR jest dla amatorow i dla glupkow. Jak masz dobra strone, blog czy serwis to cie sami ludzie znajda. Chyba przeciez wiecie, ze jesli jest cos do bani to nikt sie nie zapedza.

    Tak na marginesie, co wam daja sami uzytkownicy odwiedzajacy? Kupuja cos, sprzedaja, robia jakis biznes? Ilu ich jest? No pomyslcie. Przeciez tu chodzi o kase a nie o zachlystywanie sie o jakims blogu czy formu bo kowalski z nowakowskim wymieniaja opinie o srubce lewoskretnej z gwintem pochylu nie tloczonym.

    Pozdr.

  11. przescignie mnie ktos? PR9 i zarzadzam bbc.co.uk. jest duzo bledow i zindeksowane duzo nie potrzebnych rzeczy, ale ciezko mi ogarnac tak wielki serwis.

    a wy co? PR5 czy 4? Ile was osob odzwiedza? BBC odwiedza kilka milionow ludzi dziennie.

  12. @webmaster: ja zarządzam stroną z PR8 — en.wikipedia.org. 🙂 Pewnie na takim samym poziomie jak Ty, bo nie przypuszczam, byś był tam głównym administratorem. Wtedy nie wchodziłbyś na takie blogi, jak mój.

    Moje strony odwiedza kilka tysięcy ludzi dziennie a mam do dyspozycji budżet z pewnością znacznie niszy, niż 1/1000 budżetu BBC.

    PR ma znaczenie dla różnych metod zarabiania na blogach. Takich, które są zupełnie niezależne od tego, czy ktoś na bloga w ogóle wchodzi.

  13. Zgadzam się z przedmówcą – strona może mieć wysoki PR ale niczego to nie gwarantuje, to tak jak ładny lakier na samochodzie – fajnie wygląda ale różnicy w jeździe nie ma – fajna strona niezależnie od PR będzie miała swoją pozycję wśród użytkowników, a to jest chyba najważniejsze.

  14. Po co PR ?
    Powiem na swoim przykładzie.
    Ktoś wpisuje noclegi w Polanicy, to wyskakują na pierwszych stronach pensjonaty z wysokim PR, moja strona jest daleko w tyle. Osoby, które prowadzą blogi, nie muszą się przejmować o PR. Aby mój link pokazał się na samej górze listy, potrzebuje wpisać pensjonat góralka. Wtedy będzie on na samej górze.

    Także nie mówcie, że PR jest nie potrzebny.

  15. a wy co? PR5 czy 4? Ile was osob odzwiedza? BBC odwiedza kilka milionow ludzi dziennie.

Pozostaw komentarz

Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.

XHTML - możesz użyć tagów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jak zarabiam?

Na moich blogach i witrynach zarabiam między innymi sposobami podanymi poniżej.