03
05
07
AdSense: unikać przypadkowych kliknięć
Dziś na oficjalnym blogu Inside AdSense pojawił się wpis Don’t run the risk of click and miss. Rzuca on światło na niektóre metody zwiększające CTR — klikalność w reklamę.
Generalnie treść posta sprowadza się do stwierdzenia: nie umieszczajcie reklam AdSense koło miejsc, w które użytkownicy normalnie klikają. Chodzi tu między innymi o umieszczanie reklam koło linków w menu, gierek we Flashu i tak dalej.
Z punktu widzenia nas, wydawców reklam AdSense, takie uściślenie polityki programowej nie jest na rękę. Nam zależy na tym, by możliwie dużo ludzi klikało w reklamy, no cóż, czasem kosztem reklamodawców.
Z punktu widzenia Google, sprawę łatwo zrozumieć. Dla nich przychody z umieszczania reklam w programie AdWords są jednak nieco ważniejsze niż duża sieć wydawców AdSense.
Ja już zmiany wprowadziłem, a Ty?
Pozostaw komentarz
Pamiętaj tylko proszę o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, albo zadawania pytań jego dotyczących. Nie służą do reklamowania własnych stron ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum o zarabianiu na blogach albo napisz do mnie e-maila.